۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

آیا "جاروبرقی" شما هم "آلرژی زا" است و خانه را كثيف‌تر مي‌كند !؟

شما به خاطر اينكه از شر خاك و آلودگي‌هاي خانه‌تان راحت شويد، سراغ جاروبرقي‌ها مي‌رويد و اگر بخواهيد مثل آدم‌هاي خيلي تميز رفتار كنيد، هفته‌اي چند‌بار گوشه‌گوشه خانه‌تان را جارو برقي مي‌كشيد اما دست نگه داريد.
به گفته webmd جارو‌برقي آن‌طور كه فكر مي‌كنيد خانه را تميز نمي‌كند. محققان به تازگي دريافته‌اند كه برخي جارو برقي‌ها به جاي تميز‌كردن خانه گرد و خاك را دوباره به هوا برمي‌گردانند و در خانه به جريان مي‌اندازند و از اين طريق موجب مي‌شوند كه شما دچار آسم يا آلرژي و حتي عفونت اندام‌هاي گوارشي شويد.
محققان به شما توصيه مي‌كنند كه از جارو‌برقي‌هايي با مدل جديد‌تر استفاده كنيد و با به‌كار گرفتن انواع قديمي و ارزان‌قيمت اين وسيله، خودتان را با هزار‌و‌يك دردسر ديگر كه از كثيف‌بودن خانه خطرناك‌ترند، درگير نكنيد.
اين محققان مي‌گويند كه نيازي نيست همين حالا جارو برقي قديمي‌تان را از خانه بيرون كنيد، بلكه مي‌توانيد تا وقتي كه نوع بهتري از آن‌را تهيه كنيد، راه‌هاي ديگري را امتحان كنيد.
مثلن افرادي كه مبتلا به آلرژي هستند را وقت جارو‌برقي ‌كشيدن از خانه بيرون ببريد يا اين‌كه بسياري از وسايل قابل شست‌و‌شو را به‌جاي جارو‌كشيدن هرازگاهي با آب بشوييد.

هیچ نظری موجود نیست: