۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

اظهارات جنجالي شان علي استون در آمريكا


شان علي استون»، فيلم‌ساز آمريكايي با حضور در يك برنامه‌ي تلويزيوني آمريكايي بار ديگر به دفاع از رييس جمهوري اسلامي ايران پرداخت و دست‌يابي به دانش هسته‌يي را حق ايران دانست.
«شان علي استون»، فيلم‌ساز آمريكايي كه در سفر اخير به ايران به دين اسلام مشرف شد، با حضور در يك برنامه‌ي تلويزيوني آمريكايي بار ديگر به دفاع از رييس جمهوري اسلامي ايران پرداخت و دست‌يابي به دانش هسته‌يي را حق ايران دانست.
پس از آنكه «شان استون»، پسر فيلم‌ساز سرشناس آمريكايي هفته‌ي گذشته در اصفهان به دين مبين اسلام مشرف شد و نام «علي» را براي خود انتخاب كرد، برنامه‌ي تلويزيوني پربيننده‌ي «بيل اوريلي» (O'Reilly Factor) در بازگشت او به آمريكا، وي را به عنوان مهمان به برنامه‌ي دوشنبه شب خود دعوت كرد.
در اين گفت‌وگوي تلويزيوني كه بيش از چهار دقيقه به طول انجاميد و با موضع‌گيري خاص مجري آن همراه بود، پس از پرسش قابل پيش‌بيني درباره‌ي مسلمان شدن شان استون، سوالاتي درباره‌ي سياست‌هاي ايران از او پرسيده شد كه البته وي چندان با موضوعات اين پرسش‌ها بيگانه نبود.
پس از آنكه «شان علي استون» اظهار كرد با محمود احمدي‌نژاد و ديگر مقامات دولت ايران ديدار كرده است، مجري برنامه خطاب به او گفت، ارتباط شما با ايران با توجه به اينكه رابطه‌ي خوبي با دولت آمريكا ندارد، جالب است.
«شان استون» در واكنش به اين اظهارات لبخند زد و گفت:
«هروقت چنين گفت‌وگوهايي داشته‌ام در بيان صحبت‌هايم بسيار شفاف بوده‌ام. درواقع بايد بگويم كه اتفاقا حضور من در ايران براي ايجاد تصويري از آمريكا مفيد بوده است».
مجري برنامه به شان استون گفت:
«البته به شما به عنوان فردي مي‌توان نگاه كرد كه مورد استفاده قرار گرفته‌ است. چون از خانواده‌اي مي‌آييد كه بسيار سرشناس بوده است.»

استون در پاسخ به اين اظهارات مغرضانه هم گفت:
«شايد اين‌گونه تصور شود، اما بايد بگويم در اينجا درباره‌ي محمود احمدي‌نژاد سوء ‌برداشت شده است.»
«اورلي» در اين هنگام صحبت‌هاي شان استون را قطع كرد و گفت: «يكي از موضوعات جنجالي كه رئيس‌جمهوري ايران درباره‌ي آن صحبت كرده، درباره هولوكاست بوده است.
اين درحالي‌ست كه پدر خود شما يهودي است و چنين اظهارات و ارزيابي‌هايتان جنون‌آميز به نظر مي‌آيد.»
شان علي استون در واكنش به گفته‌هاي مجري آمريكايي گفت: «برداشت اشتباهي از صحبت‌هاي رييس‌ جمهوري ايران شده است. منظور اصلي او اين است كه اين موضوع به سياست‌هاي فعلي غرب ربط و همخواني ندارد.»
وي افزود: «چرا ماجراي هولوكاست بايد در سياست‌هاي دولت اسرائيل در مواجهه با فلسطينيان و همچنين منطقه‌ي خاورميانه تاثير بگذارد؟ اين مساله‌اي است كه احمدي‌نژاد هميشه در موضوع هولوكاست تاكيد كرده است.»
«شان علي استون» همچنين در پاسخ به پرسش مجري آمريكايي كه از او پرسيد آيا با برنامه‌هاي هسته‌يي ايران موافق هستيد‌، گفت:
«بله موافقم. چون ايران يك كشور جمهوري است و مثل كشور خود ما احزاب مختلفي در آن فعال هستند».
استون و مجري برنامه در پايان نيز در زمينه امكان نقش‌آفريني جيمي كارتر، رييس‌جمهوري اسبق ايالات متحده در مناقشات خاورميانه، بحثي داشتند.

ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: