۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

یک موفقیت دیگر برای فیلم “جدایی نادر از سیمین” برنده جایزه «سزار» فرانسه

فیلم «جدایی نادر از سیمین»، ساخته‌ اصغر فرهادی، در یک موفقیت دیگر در عرصه سینمای جهان، برنده‌ جایزه‌ فیلم خارجی جشنواره‌ «سزار» فیلم‌های سینمایی فرانسه شد:

به نقل از منابع سینمایی جهان، روز جمعه، ۲۴ فوریه، جشن‌واره فیلم «سزار» در فرانسه برگزار و در آن فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی برنده جایزه بهترین فیلم خارجی این جشن‌واره شده است.
"رویترز" نیز نوشته است که جشن‌واره فیلم سزار که با «آکادمی اسکار» مقایسه می‌شود روز جمعه جوایز خود را در بخش‌های مختلف اعطا کرد که جایزه بهترین فیلم این جشن‌واره به فیلم «آرتیست» به کارگردانی مایکل هازاناویسیوس رسید. این در حالی است که وی جایزه بهترین کارگردان را نیز از آن خود کرد.
فیلم «آرتیست» به غیر از بخش بهترین فیلم و کارگردانی جوایز‌ دیگر را نیز در بخش‌های بهترین بازیگر زن، بهترین فیلم‌برداری و موسیقی را دریافت کرده است.
از سویی دیگر فیلم «جدایی نادر از سیمین» که پیش‌تر در جشن‌واره‌هایی دیگر نیز جایزه‌هایی را کسب کرده بود در جشن‌واره فیلم سزار فرانسه نیز به عنوان بهترین فیلم خارجی انتخاب شد.
پیش از این، فیلم اصغر فرهادی در جشنواره فیلم برلین، جشنواره گلدن‌گلوب آمریکا و جشنواره «جیپور» هند نیز عنوان بهترین فیلم خارجی و کارگردانی را از آن خود کرده بود.
هم‌چنین در آکادمی اسکار که قرار است روز یک‌شنبه، در سالن کداک برگزار شود، این فیلم در بخش فیلم‌نامه غیراقتباسی به جز بخش فیلم خارجی نامزد دریافت جایزه اسکار است.
گفتنی است، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین»، به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی اصغر فرهادی و با هنر نمایی لیلا حاتمی، پیمان معادی، ساره بیات، شهاب حسینی و جمعی از بازیگران سینمای ایران که در سال ۱۳۸۹ در جشنواره فیلم فجر موفق به کسب ۵ سیمرغ بلورین و ۲ دیپلم افتخار شد، در جشنواره های بزرگ بین المللی بسیار خوش درخشید.

هیچ نظری موجود نیست: