۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

آنهایی که قصد ازدواج دارند حتمن بخوانند !

ازدواج‌های بدون آگاهی قبلی از جمله معضلات فراگیر در میان جوانان ماست، بویژه ازدواج‌هایی که بر اساس تصمیم‌های ناگهانی و عشق‌های زودگذر بنا می‌شوند.
مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، با اشاره به فعالیت افراد غیرکار‌شناس در زمینه ارائه خدمات مشاوره‌ای تاکید کرد:
ضروری است اشخاصی که قصد ازدواج با یکدیگر دارند، به مراکز و افراد واجد صلاحیت مراجعه و پاسخشان را از اشخاصی بگیرند که در این زمینه تجربه دارند، حرفه‌ای هستند و با فرهنگ، آداب و رسوم ما به خوبی آشنایند.
دکتر عباسعلی ناصحی درباره نقش مشاوره‌های پیش از ازدواج در کاهش آمار طلاق در کشور اظهار کرد:
ازدواج‌های بدون آگاهی قبلی از جمله معضلات فراگیر در میان جوانان ماست، بویژه ازدواج‌هایی که بر اساس تصمیم‌های ناگهانی و عشق‌های زودگذر بنا می‌شوند.
وی ادامه داد: اغلب این زوجین، پس از گذشت مدت زمانی از زندگی که چندان هم طولانی نیست با یکدیگر دچار مشکل می‌شوند.
به هر حال برخی تصور می‌کنند یکدیگر را دوست دارند و این دوست داشتن برای تشکیل یک زندگی مشترک کافی است.
در صورتی که این گونه نیست و یک ازدواج موفق به مولفه‌های گوناگونی نیاز دارد.
ناصحی با بیان این ‌که «علاقه» تنها یکی از عوامل دخیل در امر ازدواج است، اظهار کرد:
به هر میزان آگاهی پیش از ازدواج بالا‌تر و شناخت طرفین از روحیات یکدیگر و مسائل بعد از ازدواج بیشتر باشد، احتمال این‌ که بعد از ازدواج اختلافی پیش بیاید، کمتر است.

وی ادامه داد: از جمله راهکارهای افزایش این آگاهی، مشاوره‌های تخصصی ازدواج است. اگر این مشاوره‌ها به صورت علمی، حرفه‌ای و تخصصی انجام و به نتیجه مشاوره نیز توجه شود، می‌تواند نقش مهمی را در کاهش مشکلات پس از ازدواج بازی کند.
مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت، درباره مناسب‌ترین مراجع برای ارائه این خدمات گفت:
متاسفانه زمانی که نیازی در جامعه به وجود می‌آید، اگر به نحو مناسبی به آن رسیدگی نشود، پاسخ‌های غلط پیدا می‌کند.
افرادی هستند که صلاحیت لازم را ندارند، اما در این زمینه فعالیت می‌کنند و مشاوره می‌دهند و ممکن است با ارائه مشاوره‌های غلط بر بار مشکلات بیفزایند.
وی افزود: بنابراین ضروری است اشخاصی که قصد ازدواج با یکدیگر دارند، به مراکز و افراد واجد صلاحیت مراجعه کنند و پاسخشان را از اشخاصی بگیرند که در این زمینه تجربه دارند، حرفه‌ای هستند و با فرهنگ و آداب و رسوم ما به خوبی آشنایند.
ناصحی درباره چگونگی برخورد با مراکز غیرمجاز ارائه خدمات مشاوره‌ای گفت: برخورد با این مراکز در حوزه وظایف وزارت بهداشت نیست و بر عهده نهادهای امنیتی و انتظامی است.
البته اگر مرکز غیرمجازی شناسایی شده که اقداماتش مخل سلامت افراد جامعه بوده است، وزارت بهداشت آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کرده است.

ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: