۱۳۹۰ اسفند ۱۰, چهارشنبه

بازار خودروی ایران در هفته جاری / پراید مرواريد 10 میلیونی شد


پراید مرواريد 10 میلیونی شد
گروه خودرو- بازار خودرو کشور‌این هفته نیز با افزایش قیمت روبه‌رو شد، به نحوی که هم داخلی‌ها گران شدند و هم خارجی‌ها؛ به گفته فعالان بازار،‌این هفته پژو 206 در بیشتر مدل‌های خود با افزایش قیمت مواجه شد، که بیشترین آن مربوط به تیپ 5 بود.
این خودرو با توجه به افزايش قیمت یک میلیون و 200 هزار تومانی خود، هم اکنون 20 میلیون تومان قیمت دارد.ظاهرا توقف تولید تیپ 5 دلیل اصلی افزایش قیمت آن است.دیگر مدل 206 به نام V9 که صندوقدار و اتومات به حساب می‌آید،‌این هفته 200 هزار تومان دیگر گران شد و قیمت آن به 24 میلیون و 700 هزار تومان رسید.


در کنار‌این خودرو، پژو 206 تیپ 6 نیز افزایش قیمت داشت، به نحوی که 500 هزار تومان گران شد و قیمت آن به 24 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافت.
همچنین پژو 206 تیپ 2 نیز که نزدیک به 5/1 میلیون تومان در چند هفته اخیر گران شده، در حال حاضر 16 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد. در کنار 206‌ها، پژو 207‌ای نیز افزایش قیمت در هفته گذشته داشت، به نحوی که مدل دنده‌ای آن یک میلیون گران شد و مدل اتوماتش نیز افزایش 500 هزار تومانی را به خود دید.
به گفته فعالان بازار، هم اکنون مدل دنده‌ای 207 قیمتی برابر با 23 میلیون تومان دارد و 207 اتومات هم 27 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد.دیگر محصول‌ایران خودرو که افزایش قیمت شدیدی را تجربه کرده، سوزوکی گرندویتارا است.‌ این محصول شاسی بلند هم اکنون در مدل کلاس 8 و اتومات خود 68 میلیون تومان قیمت دارد و‌این موضوع از جهش پنج میلیونی آن حکایت می‌کند.اما افزایش قیمت‌ها فقط به 206 و 207 و ویتارا محدود نبوده و دیگر محصولات‌ ایران خودرو نیز با گرانی مواجه شده‌اند. در ‌این بین پژو 405 دوگانه سوز حدود 500 هزار تومان گران شده است.‌ این خودرو هم اکنون 15 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.
پراید 10 میلیونی شد
به سراغ سایپا و پارس خودرو برویم و نگاهی به تغییرات قیمتی آنها بیندازیم. به گفته فعالان بازار، ‌این هفته ماکسیمای اتومات رکوردی عجیب زد و قیمت آن با جهشی 9 میلیونی به 60 میلیون تومان رسید.
مگان نیز حدود یک میلیون تومان در مدل 2000 سی‌سی و اتومات خود گران شده و هم‌اکنون 43 میلیون تومان به فروش می‌رسد.
مگان دنده‌ای هم که پنج میلیون رشد قیمت داشته، 38 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.نکته قابل توجه دیگر در بازار خودرو، افزایش قیمت پراید به 10 میلیون تومان است.
آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌‌گویند، هم اکنون پراید مروارید 10 میلیون تومان قیمت دارد و با ‌این حساب، قیمت ‌این خودرو نیز دو رقمی‌شده است.
همچنین خبر می‌رسد که تندر-90 نیز در مدل دوگانه سوز خود به قیمت 19 میلیون تومان رسیده و مدل بنزینی آن نیز 18 میلیون و 700 هزار قیمت دارد.
وارداتی‌ها باز هم گران شدند
اما آن طور که فعالان بازار می‌گویند، برخی خودروهای وارداتی نیز طی هفته جاری با افزایش قیمت مواجه شدند و در‌این بین، هیوندایی رکورد زد و دو مدل از محصولات آن، 12 میلیون تومان گران شدند. همچنین لکسوس RX نیز هشت میلیون تومان افزایش قیمت داشت. این محصول که شاسی بلند به حساب می‌آید و زمانی زیر 150 میلیون تومان به فروش می‌رسید، هم اکنون 180 میلیون تومان قیمت دارد. به جز RX، تویوتا لندکروز نیز دو میلیون تومان گرانی را به خود دید و قیمت آن به 147 میلیون تومان افزایش یافت.
پرادو هم به عنوان دیگر شاسی بلند تویوتایی بازار، در حال حاضر 145 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در بین دیگر محصولات تویوتا، کمری GLX مدل 2012 قیمتی برابر با 69 میلیون تومان دارد و یاریس اتاق جدید در مدل صندوقدار و اتومات هم 48 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.
رشد قیمت محصولات تویوتا، دامان اوریون را نیز گرفت، به نحوی که‌این محصول دو میلیون تومان گران شد و در حال حاضر 88 میلیون تومان قیمت دارد.اما محصولات هیوندایی نیز طی هفته گذشته با رشد قیمت مواجه شدند.
به گفته فعالان بازار، سوناتای 2012 هم‌اکنون قیمتی برابر با 78 میلیون توماني دارد، که‌این موضوع از گرانی دو میلیون توماني آن حکایت می‌کند. آزرا و جنسیس نیز که اولی پنج میلیون و دومی‌هشت میلیون تومان گران شده‌، به ترتیب 103 و 110 میلیون تومان قیمت دارند.
آن طور که فعالان بازار می‌گویند، هیوندایی IX55 نیز هم اکنون 110 میلیون تومان قیمت دارد و‌این موضوع از جهش هشت میلیون تومانی آن حکایت می‌کند.
فعالان بازار همچنین به رشد قیمت برخی مدل‌های کیا نیز اشاره کرده و عنوان می‌کنند که مدل موهاوی دو میلیون تومان گران شده است. به گفته آنها،‌این محصول هم اکنون 88 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین اسپورتیج نیز که هشت میلیون تومان گران شده، در حال حاضر با قیمتی معادل 88 میلیون تومان به‌فروش مي‌رسد و قیمت سورنتو نیز به 90 میلیون تومان رسیده است. 
donya-e-eqtesad.com
 

هیچ نظری موجود نیست: