۱۳۹۰ اسفند ۸, دوشنبه

درباره انتخاب لباس لیلا حاتمی در مراسم اسکار

در مراسم اهداء جوایز اسکار، سالن "کداک تیاتر" شاهد بهترین پایان یک جدایی بود.
جدایی پر ماجرای نادر و سیمین پس از یک سال افتخار آفرینی، در ایستگاه پایانی با فتح بلند ترین قله سینمای جهان به کار خود پایان داد و برای همیشه در تاریخ سینمای ایران و جهان ماندگار شد.
این مراسم ، سه مهمان ویژه داشت: نادر، سیمین و ترمه (خانواده فیلم جدایی...) که در کنار یکدیگر نشسته بودند تا تداعی کننده پایان جدایی نادر از سیمین باشند.
این تنها لیلا حاتمی، یا پیمان معادی و سارینا فرهادی نبودند که در "کداک تیاتر" به افتخار فرهادی کف می زدند و اشک می ریختند،
بلکه این قهرمانان فیلم دوست داشتنی سینمای ایران بودند که اگر شاهکار هنری شان تداعی گر جدایی دو نگاه و اندیشه متفاوت از یکدیگر بود ، اما این بار ضیافت بزرگ عرصه هنر را عرصه ای برای آشتی و "وصل" جدا ماندگان معرفی می کردند.
سه چهره اصلی شاهکار اصغر فرهادی که در آخرین نمای فیلم با رخت عزا از یکدیگر جدا شدند، در هیبتی جدید کنار یکدیگر نشسته بودند و اینگونه بود که در کنار پیمان معادی، لیلا حاتمی در لباسی نظیر لباس نوعروسان نشسته بود و سارینا فرهادی باز هم حلقه اتصال این دو بود.
در واقع ، انتخاب لباس عروس گونه لیلا حاتمی (بازیگر نقش سیمین) دارای پیامی تفکر شده بود و نشان دهنده وصال و پایان جدایی بود.
درست در همان لحظاتی که اصغر فرهادی پشت تریبون از فرهنگ و صلح به جای جنگ سخن می گفت ، نقش آفرینان جدایی نادر از سیمین در سالن "کداک تیاتر" ، جملات فرهادی را به زبان هنر ترجمه می کردند و پایان جدایی ها را با اشک های شوق ترمه، به تصویر می کشیدند.

اقتباس از : عصرایران

هیچ نظری موجود نیست: