۱۳۹۰ اسفند ۷, یکشنبه

گواهینامه "فرهادی" را "مریل استریپ" داد !

فیلم "اصغر فرهادی" جمعه شب در سی و هفتمین دوره جوایز سزار درحالی برنده بهترین فیلم خارجی شد که خودش چند هزار کیلومتر آن سوتر در" لس آنجلس" بود و در مراسمی ویژه گواهینامه نامزدی جایزه اسکار را از دست "مریل استریپ" گرفت.
این مراسم در مقر آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برگزار شد و مریل استریپ، بازیگر مشهور آمریکایی که امسال هم نامزد دریافت جایزه اسکار است، گواهینامه نامزدی اسکار را به نامزدهای رشته فیلم غیرانگلیسی زبان اهدا کرد.
در جوایز سزار که از آن به عنوان اسکار سینمای فرانسه یاد می شود. فیلم فرهادی برای دریافت جایزه فیلم های مطرح و مهمی مانند «قوی سیاه» دارن آرنوفسکی، «سخنرانی پادشاه» تام هوپر، «بران» نیکلاس ویندینگ رفن، «پسری با دوچرخه» برادران داردن، «آتش افروزان» دنی وینو و «ملانکولیا» لارس فون تریر را به عنوان رقیب پیش رو داشت.
«جدایی نادر از سیمین» که بیشترین فروش خود را از فرانسه به دست آورده است، نامزد دو جایزه اسکار هم هست. فیلم صامت و سیاه و سفید «آرتیست» به کارگردانی میشل هازاناویسیوس با دریافت جوایز سزار بهترین فیلم، کارگردان، بازیگر زن (بره نیس بژو)، طراحی صحنه (لارنس بنت)، فیلمبرداری (گیوم شیفمان) و موسیقی (لودویک بورس)، برنده اصلی این دوره جوایز سزار بود که آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فرانسه اهدا می کند.

هیچ نظری موجود نیست: