۱۳۹۰ خرداد ۱۰, سه‌شنبه

آپارتمان های اجاره ای در تهران حتی برای یک روز !











این آپارتمان ها فقط به خارجی ها یا ایرانیان مقیم خارج اجاره داده میشود و به افرادی که مقیم ایران باشند، اجاره داده نمی شود.

این روزها نوعی از اجاره آپارتمانهای لوکس در شمال تهران به خارجی‌ها رونق پیدا کرده که مالکان، این واحدها را به صورت روزانه و با دریافت حداقل 120 دلار اجاره می‌دهند.

میان انبوه آگهی های اجاره مسکن در روزنامه، یک آگهی بیشتر توجه جلب می کند گرچه سعی شده تا این آگهی زیاد به چشم نیاید اما اگر کسی به دنبال اجاره در واحدهای شمال شهر تهران باشد حتما یک بار آگهی اجاره روزانه آپارتمان مبله شمال شهر را دیده است.

این آپارتمانها که به صورت روزانه و کوتاه مدت اجاره داده می شوند ظاهرا مشتریهای خاصی هم دارند که چند و چون آن چندان هم مشخص نیست.

یکی از مشاورین املاک، در رابطه با این آپارتمانها می گوید: ما فقط به خارجی ها یا ایرانیان مقیم خارج این آپارتمانها را اجاره می دهیم و به افرادی که مقیم ایران باشند، اجاره داده نمی شود.

وی درباره این پرسش که خارجی ها می توانند به هتل بروند به جای اینکه یک آپارتمان مبله را در اختیار داشته باشند می گوید:

این آپارتمانها نگهبان، سرایدار و نظافتچی دارد و کلیه امکانات رفاهی را برای افراد فراهم می کند، به علاوه اینکه از دیگر امکانات رفاهی مانند استخر و زمین بازی برخوردار است درحالی که هتلها این شرایط را ندارند.

این آپارتمانهای مبله و شیک که عمدتا در شمالی ترین منطقه تهران قرار دارند با متراژهای متفاوتی عرضه می شوند و قیمتهای سرسام آوری هم دارند که اغلب هم به دلیل اینکه شرایط مناسبی در هتلهای کشور برای خارجی ها وجود ندارد، از سوی این آپارتمانها با استقبال زیادی مواجه می شوند.

پرداخت دلار برای اجاره

اجاره روزانه این آپارتمانها برای مستاجران هزینه های زیادی دارد که باید هم به دلار پرداخت شود.

یکی از این آپارتمانها که با متراژ 70 متری به اجاره گذاشته شده است برای یک روز با مبلغ 120 دلار اجاره داده می شود که البته رقم اجاره ماهیانه در بخشی از شهر تهران است!

این هزینه ها با افزایش متراژ هر واحدی زیادتر می شود و به رقم 200 دلار برای واحدهای 3 خوابه هم می رسند، البته با افزایش امکانات اجاره آنها هم بیشتر می شود.

یکی دیگر از این آپارتمانها بصورت ماهیانه به خارجی ها اجاره داده می شود و مبالغ از 1500 دلار شروع شده و به بالاتر هم می رسد.

البته در برخی از مواقع ایرانیانی به غیر از اتباع خارجی این آپارتمانها را اجاره می کنند و از آن برای برگزاری مجالس خود استفاده می کنند که به گفته برخی از فعالان بازار مسکن، مالکان فقط به ایرانی هایی که از قبل شناخت دارند این واحد ها را روزانه اجاره می دهند.

گزارش خبرگزاری مهر

هیچ نظری موجود نیست: