۱۳۹۰ اردیبهشت ۳۰, جمعه

مصرف گوجه فرنگی باعث محافظت از پوست می شود !




محققان اعلام کرده اند مصرف گوجه فرنگی پخته توانایی بدن را در مقابله با اشعه ماورای بنفش خورشید افزایش داده و مانند ضد آفتاب از پوست محافظت می کند.

به نقل از فود کانسیومر، حتی افرادی که دچار سوختگی های پوستی می شوند، می توانند با استفاده از گوجه فرنگی پخته توانایی بدن در ترمیم این گونه سوختگی ها را افزایش دهند.

بنابر همین گزارش ،محققان تعدادی از داوطلبان را مورد ارزیابی قرار داده و آنها را به دو گروه برابر تقسیم کردند. در مدت این تحقیق سه ماهه به گروه اول روزانه ۵۵ گرم گوجه فرنگی پخته و به صورت خمیر در آمده و ۱۰ گرم روغن زیتون دادند و به گروه دوم نیز فقط روزانه ۱۰ گرم روغن زیتون دادند .

نتیجه اینکه گروه اول که هر روز از گوجه فرنگی استفاده کرده بودند ۳۳ درصد کمتر دچار آفتاب سوختگی شده بودند و در ضمن پروکلاژن پوستشان نیز که مسئول محافظت از بافت پوست است در سطح بالاتری بود.

حتی برخی از متخصصان معتقدند استفاده از گوجه فرنگی می تواند در ایجاد طراوت پوست در حالت عادی موثر باشد و از چین و چروکهای زودهنگام پوست نیز جلوگیری کند.

همچنین بررسی ها نشان داده آنتی اکسیدان موثر در گوجه فرنگی به نام لیکوپن به صورت خام سخت تر مورد استفاده بدن قرار می گیرد و عمل پختن جذب این ماده را در بدن ساده تر می کند.

/سلامت نیوز

هیچ نظری موجود نیست: