۱۳۹۰ خرداد ۴, چهارشنبه

چگونه غذا مي خوريد ؟ آرام ، تند يا معمولي ؟


تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران اسپانیایی روی عادات غذایی 12 هزار و 59 فرد دانشگاهی نشان داده است افرادی كه چربی های ترانس زیاد مصرف می كنند 50 درصد بیش از سایرین در معرض افسردگی قرار دارند.

برخلاف آنها افرادی كه اهل مصرف چربی های یك ظرفیتی غیراشباع هستند كمتر از سایرین به افسردگی دچار می شوند.

به گفته متخصصان داشتن یك رژیم سالم غذایی نه تنها خطر ابتلا به ناراحتی های قلبی و انواع سرطان ها را پایین می آورد بلكه سلامت روان را هم تضمین می كند.

مثلا داشتن رژیم مدیترانه ای مانع از بروز افسردگی می شود برخلاف آن رژیم های غربی احتمال افسردگی را بالا می برند.

"آلمودنا سانچز" استاد طب پیشگیری از دانشگاه لاس پالماس دگران در این باره گفت: هر چه قدر یک فرد بیش تر از چربی های ترانس استفاده کند به همان میزان با احتمال بیش تری تحت تاثیر اثرات مخرب ناشی از آن قرار خواهد گرفت.

این در حالی است که نوع دیگری از چربی ها که در ماهی ها، روغن های گیاهی و روغن زیتون یافت می شوند می توانند خطر ابتلا به علائم افسردگی را تا حد زیادی کاهش دهند.

البته باید توجه داشت این مطالعات روی افرادی انجام شد که میزان مصرف چربی های ترانس در آن ها کم بود با این حال محققان متوجه شدند خطر ابتلا به افسردگی در این افراد تا 50درصد بیش تر از دیگران است که این موضوع نشان می دهد رژیم غذایی که هر فرد مصرف می کند نقش بسیار مهمی در وضعیت روحی او بازی می کند.

در حال حاضر نزدیک به150میلیون نفر در جهان از علائم افسردگی رنج می برند که این آمار در طول سال های گذشته رشد چشم گیری داشته است. د

دانشمندان معتقدند تغییر در رژیم غذایی انسان ها از مهم ترین عوامل بروز این حالت در جامعه مدرن امروز شده است.

منبع : salamatiran.com

هیچ نظری موجود نیست: