۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۴, چهارشنبه

جوان ایرانی رکورد گینس را شکست !



مهدی عاشوری در اسفند ماه 89 توانست در مدت زمان 2 ساعت و 15 دقیقه در غار یخی رکورد مرد چینی در این زمینه را بشکند.

مهدی عاشوری، جوان 27 ساله اهل شهسوار مازندران، چندین سال فعالیت ورزشی داشته؛ دو سال تکواندو، 8 سال کشتی محلی و پانزده سال دو و میدانی؛ در مسابقات دو و میدانی استان تهران در سال 1382 مقام اول را کسب نموده و در سال 1385 در مسابقات المپیک دو چهارصد متر شرکت نموده و در سال 2001 در مسابقات بین المللی ادمانتون مقام دوم رشته سرعت را کسب نموده است.

در گذشته در تیم ملی کم بینایان بوده و امروز به مدد عمل جراحی چشم می‌تواند همه چیز را واضح ببیند.

عاشوری برای ثبت رکورد گینس چهار سال تمرین کرده و توانسته است سی و یک دقیقه در غار یخی در وسط یخ‌ها بماند و درباره تیم ملی نابینایان توضیح می‌دهد: یکی از چشم هایم با شماره 29 و دیگری با شماره 8 آسیب دیده بود و پس از یک عمل جراحی سنگین همه چیز را واضح می‌بینم و به همین دلیل تا زمانی که چشم هایم ضعیف بود در تیم نابینایان بودم و زندگی در آن زمان بسیار سخت بود.

قهرمان دو و میدانی درباره نظرات دیگران درباره کارهایش می‌گوید: خیلی‌ها با دیدن کارهایم روحیه گرفته‌اند و بسیاری را سراغ دارم که با دیدن فیلمم، سیگار را کنار گذاشته‌اند.

او درباره خطرهای کارهایش گفت:انجام این کارها بسیار خطرناک است.

اگر فردی در این شرایط وارد شود، پس از گذشت دو دقیقه قلب او از کار می‌افتد و انجام این اقدامات حتما باید با تمرینات مداوم و با نظارت تیم پزشکی انجام گیرد و من هم چهار سال است که برای انجام این کارها تمرین می‌کنم.

مهدی عاشوری درباره تمایلش برای ثبت اسمش در رکوردهای گینس گفت: برای این کار با نمایندگان گینس مذاکره کردم و آنها گفته‌اند اگر بخواهیم برای ثبت رکورد به ایران بیاییم 25 میلیون تومان هزینه دارد.

من توانستم در اسفند ماه 89 در مدت زمان 2ساعت و 15 دقیقه در غار یخی، رکورد مرد چینی در این زمینه را بشکنم.

مرد یخی جوان درباره تمریناتش گفت:در ارتفاعات کوه‌های شاهان شهر و یکی از آبشارهای بلند آن تمریناتی کرده ام و می‌توانم بیش از دو ساعت در آب‌های سرد زیر صفر درجه بمانم و تنها به دلیل نبود تیم پزشکی نتوانستم این کار را انجام دهم

عاشوری بیشتر وقتش را برای ورزش اختصاص می‌دهد اما در کنارش نیز شغلی دارد و درباره آن می‌گوید: شغل من آشپزی است؛ اما معمولا خودم غذاهای سرد می‌خورم.

او درباره اقدام بعدی‌اش می‌گوید: می‌خواهم بیش از دو ساعت را در زیر یک آبشار هفتاد متری بایستم و توصیه می‌کنم هیچ کس این گونه کارها را انجام ندهند. این گونه اقدامات حتما باید با تمرینات و زیر نظر پزشک انجام گیرد.

در کنارش هم باید ایمان داشته باشی. بدون ایمان نمی‌شود این کار را انجام داد.

گزارشگرها و فیلمبردارهایی که به همراهم آمده بودند؛ همه‌شان ترسیده بودند و نمی‌توانستند جلو بیایند. کارهایی سخت تر از این کار را هم در نظر دارم.

پیشنهاد داده ام دو ساعت در قطب شمال، شنا کنم و اگر شرایط این کار را برایم فراهم نمایند این کار را انجام می‌دهم.

درباره احساس‌اش پس از خروج از یخ ها(پس از یک ساعت) گفت: تا مدت بیست و پنج دقیقه هیچ چیز را احساس نمی‌کردم.

تمام دستانم قرمز و خون در بدنم لخته شده بود و تنها با توکل به خدا توانستم از آب خارج شوم. جالب این است که زمانی که به خانه می‌رفتم 4 یا 5 بستنی خوردم.

درباره چگونگی پیدا شدن ایده هایش، درباره رفتن در غار یخی و درون آب‌های سرد زیر صفر درجه گفت: من اهل مازندران هستم و مدتی را صیاد بوده ام و ارتباطم با آب اینگونه است.

آب سرد و ورزش، انسان را جوان نگه می‌دارد و همیشه نیز با آب سرد حمام می‌کنم.

مهدی عاشوری درباره لقب‌هایی که به او می‌دهند گفت: دوستانم اسم من را «مرد یخی» گذاشته‌اند و کم کم مرا آدم فضایی هم صدا می‌کنند.

اولین مرتبه‌ای که درون آب سرد رفتم 5 دقیقه بود و با تمرینات بسیاری که داشته ام پس از 4 سال این هفته، می‌خواهم بیش از دو ساعت در آب زیر صفر درجه همراه یخ بمانم.

به گزارش مشرق به نقل از برنا

هیچ نظری موجود نیست: