۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۷, سه‌شنبه

رابطه رویای شبانه و بیماری‌ها !


شخصی در كشور چین به مدت ۱۰ سال كابوسی داشته به این صورت كه او در خواب می‌دید كه در چاه یك دستشویی افتاده است و نمی‌تواند بیرون بیاید و برای هر فردی این خواب بسیار ناخوشایند است.

بعد از مدت‌ها او با یك طبیب سنتی چینی مشورت كرد. این طبیب برای وی شرح داد كه خواب و رویا از ضمیر ناخودآگاه انسان سر می‌زند.
چاه و در اكثر مواقع مشكلات جسمانی خود را در خواب و رویا نمایان می‌سازد.

طبیبان سنتی چینی معتقدند خواب‌هایی كه افراد می‌بینند می‌تواند هشدارهای اولیه‌ای برای بیماری و مشكلات فیزیكی در بدن باشد.

این طبیب سنتی معتقد است كه دیدن چاه توالت در خواب نشانه‌ای از ناراحتی در روده بزرگ است و دلیل اینكه او در خواب می‌بیند كه نمی‌تواند از درون چاه بیرون بیاید به خاطر مشكل در كمر و دومین مهره ستون فقرات وی بوده است كه نزدیك به روده بزرگ است؛ این پزشك سنتی با معاینه كمر و پشت این فرد حدس و گمان خود را به اطمینان تبدیل كرد و متوجه شد كه سومین مهره ستون وی تراز نیست و با درمان این مشكل این كابوس شبانه از بین رفت.
این پزشك ۴۳ ساله چینی كه متخصص در درمان بیماری‌ها با داروهای گیاهی است حدود دو سال است كه به رابطه میان بیماری‌ها و خواب‌های شبانه افراد پی برده است.

این طبیب اكنون قادر است كه خواب و رویای افراد را تجزیه و تحلیل كند و بیماری آنها را بیابد.
ساده‌ترین راه ارتباط میان بیماری و آنچه درخواب دیده می‌شود شباهت بین شكل اجزای بدن و آنچه درخواب می‌بیند است به‌طور مثال اگر در خواب یك پل هوایی ببیند می‌تواند مربوط به روده باشد زیرا روده نیز همین حالت را در بدن دارد.

اگر كسی درخواب بركه یا رودخانه كوچكی را ببیند این به نشانه مثانه است.

دیدن آسمان و ابر می‌تواند به نشانه شش‌ها كه تداعی‌كننده هوا است می‌باشد و بالارفتن از كوه می‌تواند نشان‌دهنده مشكلاتی در كمر باشد و اگر كوهستانی كه در خواب می‌بیند پلكانی باشد نشانه ناراحتی در ستون فقرات است.

اولین تجربه این طبیب در سال ۲۰۰۹ بود كه یك فرد ۳۷ ساله در مورد رویای خود با او صحبت كرد.

او خواب می‌دید كه در یك متروی خالی از جمعیت نشسته است و دو چمدان گمشده پیدا می‌كند كه یكی از آنها قرمز است و در یكی از آن كیف‌ها كارت شناسایی اوست.

این طبیب سنتی، متروی بدون جمعیت را به روده بزرگ و كوچك تعبیر كرده است كه هر دو به دور یك فضای خالی قرار دارند، و كیف بزرگ‌تر برای این پزشك به معده تشبیه شده است و چون كیف قرمزرنگ بوده است به نشانه حرارت بالای موجود در روده و معده این فرد است و بعد از اندازه‌گیری نبض فرد این پزشك برای كاهش این دما دارو تجویز كرد و آكنه‌های موجود در صورت این بیمار ناپدید شد.

طبیب چینی با یادداشت كردن رویاهای مراجعه‌كنندگان به درمان آنها می‌پردازد.
او معتقد است كه رویاهای هنگام خواب از ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه افراد سر می‌زدند بعضی از این رویاها به‌عنوان بازتابی از انرژی‌های موجود در بدن است.

بدن انسان‌ها به‌طور خودكار به درمان می‌پردازد و به‌طور مداوم در حال فعالیت است.

در روز افراد معمولا بسیار سرگرم فعالیت‌های خود هستند و متوجه تغییرات سطح انرژی در بدن خویش نیستند اما در شب این تغییر اندازه انرژی به صورت رویا خود را نشان می‌دهد.

او می‌گوید هنگامی كه افراد مقدار زیادی انرژی در كبد خود داشته باشند در شب خواب جنگیدن، و دعوا كردن با دیگران را می‌بینند و اگر مشكلات كلیه داشته باشند معمولا خواب عبور از آب را می‌بینند.

وقتی گرسنه هستند خواب خوردن و وقتی سیر هستند خواب بخشیدن را می‌بینند.
این طبیب چینی پارامترهایی برای تجزیه و تحلیل خواب و تشخیص بیماری افراد دارد و برای او كاری كاملا عادی به حساب می‌آید.

او معتقد است كه همه رویاهای شبانه مربوط به بیماری‌ها در بدن نیستند بلكه بعضی در نتیجه فعالیت‌های اتفاقی مغز است و كاملا بی‌معنی است.

اما بعضی به دلیل مشكلات روحی روانی است؛ مثلا وقتی شخصی حسود است خواب می‌بیند كه این افراد مورد آزار قرار می‌گیرند. خواب‌هایی از نظر این پزشك بامعنی است كه ناشی از تغییرات انرژی در بدن باشد این رویاها هشدارهایی از طرف بدن برای مغز است كه معمولا این خواب‌ها ناخوشایند هستند و تكرار می‌شوند.

او معتقد است كه بدن، ماشین مغز است؛ اگر در مغز مانعی وجود داشته باشد سعی می‌كند كه خود را به نحوی نشان دهد كه بهترین راه رویاهای شبانه است.

تجزیه و تحلیل رویای شبانه برای روانشناسان بسیار با اهمیت است اما این كار به هیچ‌وجه نباید توسط افرادی كه تخصص و تجربه ندارند انجام شود.
بهتر است به رویاهایی كه می‌بینیم بیشتر توجه كنیم و آنها را بی‌دلیل ندانیم.

منبع : salamatnews.com

هیچ نظری موجود نیست: