۱۳۹۰ اردیبهشت ۱۹, دوشنبه

درآینده نزدیک، پهنای باند اینترنت در ایران 100 برابر خواهد شد !


وزیر ارتباطات : پهنای باند اینترنت را 100 برابر می کنم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش صد برابری پهنای باند اینترنت با هزینه یک ودو دهم میلیاردلار دراینده نزدیک خبر داد.

رضا تقی پور در حاشیه هیات دولت با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت : احکام خوبی در این برنامه در حوزه فناوری اطلاعات در نظر گرفته شده که برنامه ریزیهای اجرایی ان اغاز شده است .

وی افزود : در کمیته های مختلف به همه دستگاههای اجرایی موضوع تحول در فناوری اطلاعات ابلاغ شده که از این منظر،کشور با یک جهش روبرو خواهد بود.

وزیر ارتباطات در خصوص انقلاب در حوزه اینترنت گفت : برنامه ما رساندن فیبر نوری به درب منازل و مراکز کسب وکار است که مجوز کلی این طرح را از دولت گرفته ایم .

تقی پور افزود : در حال برنامه ریزی این طرح هستیم تا کنسرسیومی کار اجرایی این طرح را شروع کند .

وی گفت : با اجرای این طرح حداقل 100 برابر پهنای باند کنونی اینترنت برای هر کاربر خواهیم داشت .

تقی پور افزود : با شروع کارهای اجرایی این طرح ، حدود 18 ماه برای نهایی کردن ان وقت لازم است که امیدواریم ظرف دو الی سه ماه اینده کلید این کار زده شود .

وی گفت : با اجرای این طرح ،‌پهنای باند به بیش از 8 و 12 مگابایت بر ثانیه و یا به هر میزان که درخواست شود ، در اختیار همگان قرار خواهیم داد .

وزیر ارتباطات در پاسخ به اینکه نام این تحول را چه می شود گذاشت افزود : به تعبیری با توجه به اینکه دولت دهم اولین دولت الکترونیکی نامیده شده است ، این طرح را می توان اماده سازی بسترهای این دولت خواهیم بود .

تقی پور گفت :‌با اجرای این طرح همه خدمات دولت در این شبکه عظیم و با ظرفیت بالای مخابراتی جریان می یابد.

منبع : واحد مرکزی خبر

هیچ نظری موجود نیست: