۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۲, پنجشنبه

زنان و مردان در اینترنت به دنبال چه میگردند ؟


یکی از سئوالاتی که ممکن است در ذهن هر کاربر اینترنتی باشد آن است که به طور میانگین زنان و مردان در اینترنت به دنبال چه چیزی می گردند؟

با اینکه محتوایی که در اینترنت در دسترس کاربران است با حدی از اغماض در مورد محدودیت دسترسی و یا سرعت دسرسی برای همه کاربران اینترنت دنیا یکسان است، اما بررسیها نشان داده صرفنظر از این موضوع، عملکرد کاربر بر روی اینترنت به جنسیت وی نیز وابستگی دارد.

الف-مباحث فنی و تخصصی
شاید در ذهن شما این گونه جا افتاده باشد که مطالب تخصصی در اینترنت مختص آقایان است و بیشتر مطالبی که زنان در حیطه فنی به دنبال آن هستند مسائل مربوط به سلامت، زیبایی و چیزهایی از این دست است.

اما بررسیها نشان میدهد در این زمینه با اینکه مردان تمایل بیشتری به استفاده از مطالب فنی و تخصصی بر روی اینترنت دارند اما این اختلاف آن قدرها هم نیست که تصور می کنید.

البته در زمینه استفاده از مطالب تخصصی اختلاف محسوسی بین زنان و مردان وجود ندارد اما در ایجاد محتوای تخصصی بر روی اینترنت اختلاف محسوسی بین مردان و زنان وجود دارد و مردان در این زمینه بیشتر محتوا تولید میکنند.

این موضوع به منطقه نیز بستگی دارد و در کشورهای پیشرفته این اختلافها کمتر و کمتر میشود.

ب-سرگرمی و اخبار
در این زمینه هر دو جنس به طور جدی فعال هستند ولی تجربه نشان داده است که تفریحات زنان بر روی اینترنت سالمتر از مردان بوده است.

برای مثال اغلب مردان به بعضی از سایتهای مستهجن سر میزنند و حتی برخی گفته اند در حالیکه همسرشان مشغول کار در آشپزخانه و یا به جهت بیماری در حال استراحت در اتاق دیگری بوده به این سایتها سر می زده اند.
ولی بطور کلی مردان بیشتر به اخبار و فیلم و رویدادها توجه نشان داده اند و در مقابل زنان بیشتر به موسیقی و عکس علاقه داشته اند.

ج-شبکه اجتماعی و چت
بررسی اعضای شبکه های اجتماعی و فعالان روی شبکه های پیام رسان نشان میدهد فرق خاصی بر اساس جنسیت در مورد میزان کاربرد و میزان حضور در این شبکه ها نمی توان اعلام کرد اما میزان Abuse و یا سوء استفاده از شبکه های اجتماعی در مورد اقایان به طرز بسیار محسوسی بالاتر است.

د-هنر و ادبیات
در این زمینه زنان دارای حضور بیشتر هم به لحاظ کاربرد و هم به لحاظ تولید محتوا بوده اند.

به خصوص در زمینه محتوای مربوط به ادبیات در زبانهای گوناگون زنان حضور بسیار چشمگیرتری نسبت به مردان داشته اند.

ه-فعالیت اقتصادی و تجاری
در این زمینه و در حیطه خرید آنلاین مانند خرید واقعی، زنان به طور میانگین بسیار فعالتر از مردان بوده اند!

البته تجربه نشان داده است زنان در همه نقاط دنیا نسبت به خرید آنلاین بدبین تر از مردان هستند و ارقام سنگین به طور انلاین خرید نمی کنند.

اما در زمینه ایجاد مراکز خرید و درآمدزایی مردان فعالیت بیشتری داشته اند.

و-جرایم اینترنتی
مردان با فاصله زیاد در زمینه جرایم اینترنتی در قیاس با زنان،
رکورددار هستند.

سوء استفاده ازاینترنت، هک کردن، معرفی خود به عنوان جنس مخالف و … همگی از مواردی است که در اینترنت با اختلاف بسیار وسیعی توسط مردان صورت گرفته است.

بطور کلی میتوان گفت که زنان در اینترنت هم وبگردی سالمتر و هم اینکه کنجکاوی فنی کمتری دارند.

sikhunak.mihanblog.com

هیچ نظری موجود نیست: