۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

(هم عروس و هم داماد، ازدواج یک زن تایوانی با خودش !

‎ زنی تایوانی به دلیل کمبود خواستگار تصمیم گرفت بدون حضور داماد مراسم ازدواج خود را برگزار کند!
به نقل از چاینا نیوز: یک خانم ۳۰ ساله که کارمند موفق یک دفتر تجاری در تایپه است،
چون در پیدا کردن مرد مناسب زندگی‌اش به هیچ عنوان موفق نبود و از آنجا که دیگر نمی‌توانست فشارهای اجتماعی را برای مجرد بودن تحمل کند، خودش با خودش ازدواج کرد!
"چن" که معتقد است برای برگزاری یک جشن عروسی، به داماد نیازی نیست،
در روز مقرر پیراهن سفیدش را بر تن نمود و دست گلش را برداشت و در یک سالن مجلل، عروسی‌اش را به همراه ۳۰ نفر از دوستانش جشن گرفت!
چن می‌گوید: ۳۰ سالگی برای من یکی از بهترین دوره‌های زندگی است.
شغل عالی و تجربیات موفقی دارم اما هنوز هیچ شریکی برای زندگی ام پیدا نکرده‌ام. خب، چه کاری از دستم بر می‌آید؟
این تصمیم به معنای مخالفت من با ازدواج نیست، فقط امیدوارم با این کار بتوانم با باورهای غلط جامعه سنتی در این مورد مبارزه کنم.
اینکه مردم با دیده تحقیر به من نگاه کنند یا لقب‌های نامناسب بدهند، نه تنها شایسته من، بلکه شایسته هیچ زن دیگری هم نیست.
بعد از اعلام خبر ازدواج ۳۶۰۰ پوندی این زن، یک کمپین آنلاین مخالف در اینترنت برای موارد مشابه راه اندازی شد.
زنان تایوانی بعد از رسیدن به وضعیت با ثبات و موفق اقتصادی و شغلی دیرتر و کمتر ازدواج می‌کنند و این مسئله دولت این کشور را در مورد کاهش نرخ تولد و تاثیر روی باروری به شدت نگران کرده است.
به گزارش رسانه‌های محلی در تحقیقاتی که سال جاری انجام شده است تنها دو پنجم زنان تایوان عنوان کرده‌اند که به نظرشان خانم‌های متاهل نسبت به مجردها زندگی بهتری دارند.
«چن» که برای ماه عسل انفرادی‌اش قصد سفر به استرالیا را دارد می‌گوید:
«فقط امیدوارم که ما انسان‌ها برای نظر های خودمان احترام بیشتری قائل شویم تا برای حرف‌های دیگران.»
مادر او نیز که در ابتدا به حضور یک داماد در مراسم اصرار و تاکید داشت، بعد از مدتی به ناچار قید حضور یک داماد در جشن ازدواج دخترش را زد.
به هر ترتیب در حال حاضر خانم «چن» نمی‌تواند ازدواج با خودش را به شکل رسمی ثبت کند و چنانچه بعدها مرد مناسبش را پیدا نماید، باید دوباره ازدواج کند.

اقتباس از گزارش شتاب و به نقل از چاینا نیوز

هیچ نظری موجود نیست: