۱۳۹۰ بهمن ۱۱, سه‌شنبه

عکس ها و شرح مختصری در باره "فاطمه معتمدآریا" برنده‌ جایزه‌ی سینمایی «هانری لانگ لوا»


  

جایزه‌ی معتبر سینمایی «هانری لانگ لوا» به پاس سال‌ها فعالیت فرهنگی در راستای ارتقای سینما به فاطمه معتمدآریا،بازیگر سینمای ایران تعلق گرفت.معتمدآریا که در بیش از ۴۰ فیلم نقش‌آفرینی کرده،از سال ۸۹ ممنوع‌التصویر شده است.



فاطمه معتمدآریا، بازیگر سینما و تلویزیون ایران برنده‌ی جایزه‌ی معتبر سینمایی «هانری لانگ لوا» شد. این جایزه‌ی جهانی سینمایی فرانسه، به پاس سال‌ها فعالیت سینمایی و نقش‌آفرینی این بازیگر به وی اهدا خواهد شد.
در بیانیه‌ی اعلام اهدای جایزه به فاطمه معتمدآریا آمده است: «این جایزه به پاس تلاش‌های فاطمه معتمدآریا در راستای ارتقای حرفه سینما، تعهد و حفظ حرمت هنر و تلاش‌های فرهنگی به این بازیگر سینمای ایران تقدیم می‌شود.»
جایزه‌ی «هانری لانگ لوا»، شامگاه دوشنبه، ۳۰ ژانویه ۲۰۱۲ در حاشیه‌ی جشنواره‌ی جهانی فیلم «ونسن» در شهر پاریس به این بازیگر اهدا خواهد شد.
هانری لانگ لوا منتقد فیلم و از پیشگامان جمع‌آوری و آرشیو فیلم و چهره‌های برجسته‌ی تاریخ سینما در فرانسه است. او از بنیان‌گذاران «مرکز آرشیو فیلم» و سینماتک فرانسه است که از بزرگ‌ترین و مجهزترین مراکز نگهداری فیلم‌های قدیمی و تاریخ سینما در جهان به شمار می‌رود.
معتمدآریا تا به حال در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است.

معتمدآریا تا به حال در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است.
 فاطمه معتمدآریا از خرداد ۱۳۸۹ که در جشنواره فیلم کن بدون حجاب و با دستبند سبز جلوی دوربین عکاسان ظاهر شد، ممنوع‌التصویر شده است. معتمدآریا در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۸۸ از میرحسین موسوی حمایت کرد و در دومین فیلم تبلیغاتی وی نیز ظاهر شده و با زهرا رهنورد و معصومه ابتکار درباره‌ی شرایط زنان و برنامه‌های موسوی در حوزه‌ی ارتقای زنان گفت‌وگو کرد.
فطمه معتمدآریا از مهرماه ۱۳۸۸ ممنوع‌الخروج نیز شد. وی که با جمعی از سینماگران ایرانی برای شرکت در جلساتی هنری عازم آمریکا بود، در فرودگاه با حکم صادره از سوی مقامات مواجه شد که وی را ممنوع‌الخروج کرده‌اند.
فاطمه معتمدآریا، متولد ۱۳۴۰ در تهران و فارغ‌التحصیل بازیگری از دانشسرای هنر است. او از سال ۱۳۶۴ وارد سینما شد و «جدال»، اولین فیلم سینمایی بود که در آن بازی کرد. معتمدآریا تا به حال در بیش از ۴۰ فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده است.
این بازیگر سینمای ایران پیش از این برنده‌ی جوایز متعدد داخلی و خارجی شده است. وی برای بازی در فیلم‌های «هنرپیشه» و «همسر» برنده‌ی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره فیلم فجر شده است و دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن نیز برای بازی در فیلم‌های «مسافران» و «برهوت» دریافت کرده است.
یکی از نقش‌های ماندگار معتمدآریا بازی در فیلم «گیلانه» رخشان بنی‌اعتماد بود.


Date: Fri, 9 Sep 2005 09:02:06 +0200



Hiermit erkläre ich mich damit einverstanden, daß die Rundfunkanstalt Deutsche Well meine eigene als Anhang verschickten Bilder für ihre Publikation oder Websiten verwenden darf.
Mit freundliche Grüßen

Behzad Keshmiripour 
یکی از نقش‌های ماندگار معتمدآریا بازی در فیلم «گیلانه» رخشان بنی‌اعتماد بود.
فاطمه معتمدآریا در سال ۲۰۱۱ نیز برای بازی در فیلم «اینجا، بدون من» که چندسال پیش ساخته شده، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین بازیگر زن از جشنواره بین‌المللی فیلم مونترال کانادا شد. «انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران» نیز در سال ۱۳۸۷ از معتمدآریا به پاس ۳۰ سال فعالیت هنری تقدیر کردند.
«روسری آبی»، «گیلانه»،«ناصرالدین شاه آکتور سینما»، «کارگران مشغول کارند»  و «کلاه قرمزی و پسرخاله» برخی از معروف‌ترین فیلم‌هایی است که فاطمه معتمدآریا در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است.

 From : dw-world.de

هیچ نظری موجود نیست: