۱۳۹۰ بهمن ۶, پنجشنبه

زنان راننده عربستانی، در تصادفات ساختگی کشته می شوند




(کمکم کنید تا رانندگی یاد بگیرم و رانندگی کنم)،
این نمونه ای از درخواست صدها زن عربستان سعودی از مخاطبان اینترنتی خود در سال 2011 میلادی بود .
اما آنان کار سختی را در پیش دارند، چون باید با جان خویش بازی کنند و بسیاری از آنان در تصادفاتی ساختگی که ماموران سعودی برای آنان طراحی کرده اند کشته می شوند.
عربستان برای جلوگیری از رانندگی زنان در این کشور ، مامورانی را استخدام می کند تا با ایجاد شرایطی، آنان در تصادفات رانندگی کشته شوند .
به تازگی، بازهم یکی از زنانی که در کمپین مبارزه علیه ممنوعیت رانندگی در عربستان فعالیت می کرد، در یک حادثه رانندگی در بیابان های عربستان کشته شد.
عربستان تنها کشور جهان است که زنان در آن حق رانندگی ندارند!
آنان از ترس مقامات حکومتی، در جاده های بیابانی این کشور رانندگی می کنند و ماموران حکومتی نیز به سفارش برخی از مقامات سعودی، برای انصراف و ترساندن سایر زنان علاقمند به رانندگی، مدام چنین حوادث مرگباری را برای آنان پیش می آورند.
چندی پیش، یکی از زنان عربستانی که ویدیویی از رانندگی کردن خود در عربستان را بر روی سایت های خبری گذاشته بود ، توسط مقامات عربستانی زندانی شد.
وی پیش از زندانی شدن و پیش از رانندگی کردن، مطلبی را در صفحات اینترنتی منتشر کرده بود و از مخاطبان خواسته بود که به هر نحو ممکن است رانندگی کردن را به وی بیاموزند تا وی بتواند در این کشور از این حق خود برخوردار شود.
در مقابل، با اختصاص بودجه های تبلیغاتی زیاد از طرف حکومت، تعدادی از زنان و مردان مامورشده اند تا صفحاتی را در شبکه های اجتماعی اینترنتی به راه انداخته و بدین طریق خواستار ادامه ممنوعیت رانندگی زنان گشته اند!
گزارش ها حاکی از این است که در سال 2010 ، نیز حدود 11 زن دیگر در چنین تصادفات ساختگی کشته شده اند.

اقتباس از بخش هائی از گزارش اسکای نیوز

هیچ نظری موجود نیست: