۱۳۹۰ بهمن ۱۰, دوشنبه

علت سیاهی دور و زیر چشم و راه های درمان آن

1-سياهي زير چشم هيچ ربطي به بي‌خوابي ندارد!
بسیاری از مردم فكر مي‌كنند که اگر زير چشم‌هايشان سياه است، به دليل طرز زندگي آن‌هاست.
در واقع خيلي از مردم خیال مي‌كنند که علت سياهي زير چشم‌ به خاطر تماشاي زياد تلويزيون و تا ديروقت يا چند شب نخوابيدن يا زياد با كامپيوتر كار كردن يا... است!
اما بايد بدانند که اين باور اصلن درست نيست و نوع زندگی آنها تقصيري در به وجود آمدن سياهي زير چشم‌هایشان ندارد و وجود این سیاهی ها به‌دليل كم‌خوابي يا استرس يا كار زياد يا... نیستند.
بلکه دليل سياهي زير چشم‌ها چيزي شبيه كبود شدن دست يا پاست و در واقع به‌دليل رگ‌هاي خوني بسيار ريزي است كه زير پوست ظريف اين قسمت قرار دارد.

2-سياهي‌ها با كرم برطرف نمي‌شود!
بعضي از پزشكان هم اعتقاد دارند سياهي دور چشم مشكلي است كه بيماري محسوب نمي‌شود و يك صفت ارثي غالب است و اگر يكي از والدين به اين مشكل دچار باشند معمولا نصف فرزندان آن خانواده نيز به اين مشكل دچار مي‌شوند.
البته در برخي از مواقع نيز والدين دچار سياهي دور چشم نيستند اما فرزندان آن‌ها دچار اين مشكل هستند و به‌دليل ارثي بودن اين مشكل درمان دائمی براي آن وجود ندارد.
البته مصرف برخي از كرم‌ها برای رفع تيرگي دور چشم تا حدي مفيد است، اما به‌طور كامل اين مشكل را برطرف نمي‌كند.
بنا بر این توصيه مي‌شود که افراد از عينك آفتابي براي محافظت از چشم و پوست اطراف چشم و پلك‌ها استفاده كنند و در ضمن استفاده از مرطوب‌كننده ها را هم فراموش نكنند.

3-درمان سياهي دور چشم چيست؟
سیاهی دور چشم درجاتي دارد و بايد گفت افرادي كه پوستي تيره دارند معمولن تيرگي دور چشم آن‌ها بيشتر است،
اما سياهي دور چشم افرادي كه پوست روشني دارند كمتر است.
در هر صورت این عارضه از آن مشكلاتي است كه مي‌تواند حسابي آزاردهنده باشد و همه كساني كه اين مشكل را دارند هميشه به‌دنبال راه‌حل‌هايي براي از بين بردن و بر طرف کردن آن هستند.
البته براي از بين بردن اين مشكل تا حدودی راه‌حل‌ هاي مختلفي نیز وجود دارند.
يك راه حل اساسي، جراحي زيبايي اين قسمت است که البته با ليزر نیز مي‌توان اين سياهي‌ها را كمتر كرد.
ليزر با تحريك این نقاط ، پوست را جوان مي‌كند و سياهي‌ها را تا حدود زیادی از بين مي‌برد، اما اين روش علاوه بر اینکه هزينه نسبتن بالايي دارد، مي‌تواند خطرناک هم باشد و بنابر این توصیه نمی شود و در صورت تمایل، حتمن باید تحت نظارت یک پزشک متخصص انجام گیرد.

منبع : پزشک آشنا

هیچ نظری موجود نیست: