۱۳۹۰ مهر ۲۱, پنجشنبه

از فوائد "خیار" چه می دانید ؟!















خیار… این صیفی سبز رنگ که خیلی‌هامون برای سالاد حتمن باید ازش استفاده کنیم…
و نوع شورش رو با ساندویچ‌ هامون و یا سایر خوراک ها میخوریم،
و توی ظرف میوه هامون میگذاریم و با کمی نمک ازش مثل میوه استفاده میکنیم.
وشاید هم باهاش ماست و خیاری درست کردیم تا جگرمون رو خُنَک کنه !
اما متاسفانه همه ما از تمام خاصیت‌هاش خبر نداریم و نمی‌دونیم که خوردن خیارچه فوایدی داره.
پس این ۱۳ مورد رو بخونین تا از فوائد فراوان خیار، اطلاع پیدا کنین :

  1. خیار محتوی بیشتر ویتامین‌های مورد نیاز روزانه شماست. یک خیار ویتامین‌های ب۱، ب۲، ب۳، ب۵، ب۶، فولیک اسید، ویتامین ث، کلسیون، آهن، منیزیوم، فسفر، پتاسیم و روی را برای بدن شما تامین می‌کند!
  2. احساس خستگی بعدازظهر شما را کلافه کرده است؟ دست از قهوه و نوشابه‌های انرژی‌زا بردارید! خیار یک منبع سرشار از ویتامین خانواده ب و کربوهیدرات، می‌تواند برای شما بهترین دفع کننده خستگی یک روز پر از کار و تلاش باشد.
  3. از بخار گرفتن آیینه حمام‌تان هنگام دوش گرفتن خسته شده‌اید؟ هنگام اصلاح صورت این بخار گرفتی شما را اذیت می‌کند؟ اشکالی ندارد! قبل از باز کردن دوش حمام خیاری را برداشته، آن را برش زده و روی سطح آیینه خود بکشید. حال از یک آیینه بدون بخار و غبار و هر نوع عامل منع دید تا پایان حمام خود بهره‌مند هستید. ضمناً رایحه خیار با بخار آب، لذت یک سونای عالی را برای شما به ارمغان خواهد آورد!
  4. آیا شته، حلزون و حشرات دیگر، گیاهان زیبای شما را خراب کرده‌اند؟ نگران نباشید. چند برش کوچک از خیار در کنار گیاه خود قرار دهید. واکنش شیمیایی که در خیار انجام می‌شود، رایحه‌ای را ایجاد می‌کند که برای انسان‌ها قابل درک نیست، ولی حشرات را آزار داده و باعث می‌شود که از آن محل فرار کنند!
  5. دنبال راهی سریع برای از بین بردن سلولیت‌های چربی قبل از ورود به استخر هستید؟ (قابل توجه خانم‌ها!!) محل مورد نظر را برای چند دقیقه با یک یا دو برش خیار ماساژ دهید، فیتوشیمیایی موجود در خیار باعث سفت شدن کولاژن موجود در پوست شما شده و لایه بیرونی پوست شما را صاف‌تر کرده و در نتیجه باعث محو شدن اثرات سلولیت‌ها می‌گردد. ضمناً این کار برای از بین بردن چروک‌های صورت نیز بسیار کارساز است!
  6. از خماری یا سردردهای صبح و عصرگاهی رنج می‌برید؟ قبل از خواب چند خیار بخورید تا صبح بدون خماری، گیجی و سردرد بیدار شوید. خیار با دارا بودن شکر، ویتامین‌های خانواده ب و الکترولیک‌ها باعث تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن که در طی روز آن‌ها را از دست داده شده و همه چیز را در تعادل نگه خواهد داشت. همین باعث از بین بردن خماری و بی‌حالی و سردرد صبح‌گاهی شما خواهد شد.
  7. به دنبال غذایی ساده و سبک برای میان‌وعده صبح یا عصر خود می‌گردید؟ ساندویچ خیار از دیرباز برای عصرانه در اروپا و آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
  8. جلسه یا قرار ملاقات مهمی در پیش دارید و ناگهان متوجه می‌شوید که کفش شما نیاز به واکس زدن دارد؟ نه وقت شما این اجازه را می‌دهد و نه شما می‌خواهید که با بوی واکس و روغن کفش و از این قبیل رایحه‌ها وارد جلسه شوید! نگران نباشید، یک خیار را از درازا برش داده و کفش خود را با آن تمیز کنید. این کار باعث می‌شود تا ساعت‌ها کفش شما براق باشد.
  9. لولای درب شما جیرجیر می‌کند؟!! یک خیار را برش داده و روی ناحیه مشکل‌دار بمالید… تمام شد! دیگر صدایی از آن لولا در نخواهد آمد!!!
  10. استرس تمام وجود شما را فرا گرفته و وقتی برای دوش، ماساژ یا سونا ندارید؟ یک خیار کامل را خُرد کرده و در یک ظرف آب در حال جوش بریزید. مواد عالی و مغذی خیار با آب جوش واکنش نشان داده و با بخار آب خارج شده و رایحه‌ای آرامش بخش و ملایم به وجود می‌آورد که شما را از شر هر گونه استرس و نگرانی دور خواهد کرد. این کار بهترین درمان برای دفع استرس دانش‌آموزانی است که در حال درس خواندن برای گذراندن امتحانات نهایی یا کنکور هستند.
  11. یک نهار تشریفاتی شرکتی را تمام کرده‌اید و تازه درمی‌یابید که آدامس یا قرص نعناع ندارید؟ یک برش دایره‌وار از یک خیار را با کمک زبان خود به سقف دهان خود بفشارید. این کار را برای ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید. املاح موجود در خیار باعث کشته شدن باکتری‌های دهان شما که دلیل اصلی بوی بد دهان دهستند خواهد شد.
  12. به دنبال یک راه “سبز” یا “دوستدار محیط زیست” برای پاک کردن جرم‌های روز شیرها و سینک دستشویی و ظروف استیل خود هستید؟ یک برش از خیار را برداشته بر روی سطح مورد نظر بکشید. این عمل نه تنها لکه‌های چند ساله را از بین برده و سطح را برق می‌نماید، بلکه هیچ آسیبی به دست و ناخن‌های شما وارد نکرده و حتی برای آن‌ها نیز مفید است!
  13. حین نوشتن مطلبی با خودکار متوجه اشتباه نوشتاری خود شدید؟ اشکالی ندارد! با پوسته بیرونی خیار به آرامی روی نوشته خود بکشید. این کار باعث پاک شدن لک خودکار می‌گردد. ضمناً این کار برای پاک کردن لکه‌های مداد رنگی، مداد شمعی و ماژیک که کوچولوی شما برای تغییر دکور دیوار پذیرایی شما از آن‌ها استفاده کرده نیز کاربردی شگفت‌انگیز خواهد داشت!!!
اقتباس از مطلب نوشته شده توسط مجتبا / http://www.1moj.ir

هیچ نظری موجود نیست: