۱۳۹۰ مهر ۱۶, شنبه

مستندنگاری 31 پیامبر مدفون در ایران



دبیر ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی از مستند‌نگاری 31 پیامبر مدفون در ایران خبر داد.
حجت‌الاسلام فخر‌الدین صابری در گفت‌‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: در حال حاضر اسامی 31 پیامبر مدفون در ایران جمع‌آوری شده است که پس از جمع‌آوری مستندات، اطلاعات آن‌ها به صورت کتاب منتشر خواهد شد.
وی در ادامه افزود: صحت و سقم وجود این پیامبران در ایران هنوز بدست نیامده است و مؤسسه ای به نام دایرة المعارف بقاع متبرکه در قم می‌تواند اطلاعات جمع‌آوری شده درباره این پیامبران را تأیید یا رد کند.
دبیر ستاد بقاع متبرکه و گردشگری مذهبی تأکید کرد: اظهار نظر درباره صحت و سقم اطلاعات مربوط به پیامبران در حوزه اطلاعات هر کسی نیست بلکه باید فرد، عالم به علم "انساب" باشد علمی که حتی در حوزه‌های علمیه هم تدریس نمی‌شود اما خوشبختانه مدیرعامل مؤسسه دایرةالمعارف بقاع متبرکه، متخصص این علم است و یافته‌های مربوط به این پیامبران نیازمند تأیید ایشان است.
حجت‌الاسلام صابری گفت: طی نامه‌ای به مسئولان سازمان میراث‌فرهنگی موضوع تهیه اسناد و اطلاعات پیامبران مدفون در ایران را اطلاع‌رسانی و از آن‌ها درخواست بودجه کرده‌ایم.
وی در ادامه افزود: اطلاعات مستند پیامبران مدفون در ایران در نهایت به صورت یک کتاب منتشر خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس طبق اطلاعاتی که هنوز مستند نیست از مجموع ۱۲۴ هزار پیامبر حدود ۳۱ پیامبر در ایران دفن شده‌اند که تعدادی از آن‌ها شامل "سیم و لام" در سمنان، "خالد بن سنان عبسی" در گلستان، "یوشع" در اصفهان، "حیقوق" در تویسرکان، "حجی" در همدان، "قیدار" در زنجان، "اشموئیل" در ساوه، "دانیال نبی" در خوزستان، "شعیب نبی" در خوزستان، "باحزقیل" در دزفول، "روبین" در میامی، "جرجیس" در شوشتر، "یونس" در گناباد، "یعقوب" در گرگان، "ابراهیم خلیل" در سوسنگرد، "اسحاق و اسماعیل" در جاده دزفول، "صالح پیامبر" در شوشتر، "ایوب" در بجنورد و... است
گزارش خبرگزاری فارس
*************************************************************************************
میگویند از 124 هزار پیامبری که برای راهنمایی انسانها مبعوث شده اند بیشترشان در منطقه بین النهرین بوده است.
ایران ما نیز میزبان بسیاری از این انسانهای خاص بوده و اینک آرامگاه آنان در عین حال که سبقه باستانی و تاریخی دارند ، مکانی روحانی و مذهبی نیز محسوب میشوند.
در جاده اصلی سمنان به دامغان در نزدیکی پلیس راه یک راه فرعی خاکی است که بعد از طی دو ساعت جاده خاکی میرسیم.
راه معمول از گرگان مستقیم به شهرستان کلاله است از کلاله سراغ روستای بلی بدراق را بگیرید . از بلی بدراق تا مقبره خالد نبی 40 کیلو متر جاده خاکی است . مقبره خالد نبی در بالای کوه تانگری داغ ( کوه خدا ) قرار دا سنگ قبرهای این قبرستان در نوع خود بی نظیر است و سنگ زنها و مردها با هم متفاوت است.
قبرستان تخت فولاد دربین راه نایین به اصفهان قرار دارد و قدمت آن به پیش از اسلام میرسد یوشع نبی در این قبرستان آرام گرفته است
مقبره این پیامبر درخیابان هاتف اصفهانی در شهر اصفهان است.
از جاده ملایر به همدان جاده ای منشعب میشود که شما را به شهر سردسیر و خوش آب و هوای توییسرکان میبرد .
شهر گردوی ایران.
این دو پیامبر بنی اسراییل در همدان آرمیده اند حجی در راسته پیغمبر بازار و مردخای در خیابان شریعتی
در سر راه همدان به زنجان در شهر قیدار که به خدابنده معروف است قیدار نبی آرمیده است. حضرت قیدار جد سی ام حضرت محمد(ص) است. در تاریخ یعقوبی آمده است که حضرت اسماعیل 12 پسر داشت که بزرگترین آنها قیدار بود و بعد از وفات حضرت اسماعیل او مردم را به توحید دعوت میکرد.
مقبره این چهار پیامبر در خیابان پیغمبریه قزوین قرار دارد.
برای دیدار این پیامبر در30 کیلو متری ساوه در جاده بویین زهرا، باید به سمت راست جایی که تابلو اشموییل نبی را نشان میدهد تغییر مسیر داد و 15 کیلو متر رفت تا به اشموییل نبی رسید.
دانیال یکی از پیامبران بنی اسراییل بوده است که در شوش دانیال آرمیده است
طبق اقوال مردم پیامبران دیگری نیز در ایران خفته اند که خیلی معتبر نیست.

هیچ نظری موجود نیست: