۱۳۹۰ دی ۵, دوشنبه

آقایان محترم، از عاقبت این گونه مهریه های "فانتزی" درس عبرت بگیرید

زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست مهریه خود را به رئیس شعبه این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد و در حضور قاضی این شعبه با بیان اینکه مهریه‌ام (5/5تن گل یاس!) است، اظهار داشت:
تنها مهریه‌ام را خواسته و قصد جدایی ندارم چون زندگی‌ام را دوست دارم!
شوهرم باید این میزان مهریه را بپردازد و هیچ چیز دیگری جزء این مهریه را از او نخواسته و قبول نمی‌کنم!
در واقع شوهرم نباید خود را خسته کند بلکه باید حق مرا بدهد و به این موضوع فکر نکند.
مرد که در دادگاه خانواده حضور داشت،با اشاره به اینکه حدود 6 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد، گفت:
حاضرم به خاطر آینده فرزند 4 ساله‌ام و حفظ زندگی‌ام مهریه همسرم را بپردازم ولی نمی‌دانم به چه شکل آن را تهیه کنم.
حاضرم یک خانه مسکونی به نام همسرم کنم ولی این مهریه که (5/5 تن گل یاس) است را ندهم، چون احساس می‌کنم که این مهریه از خانه مسکونی گران‌تر است.
مرد با بیان اینکه من و همسرم با یکدیگر هیچ اختلافی نداریم، گفت:
وقتی یافتن گل محمدی با چنین ابعادی به میزان 5/5 تن سخت است،
گل یاس با آن اندازه کوچک بسیار سخت‌تر است بنابراین نمی‌توانم مهریه همسرم را به این شکل بدهم.
زن با بیان اینکه اگر شوهرم مرا دوست دارد، همان مهریه‌ای که من خواستم را می‌دهد، اظهار داشت:
5/5 تن گل یاس زیاد هم گران نمی‌شود بنابراین شوهرم می‌تواند آن را پرداخت کند.
من می‌خواهم این مهریه را که حقم است، شوهرم به راحتی و بدون وقفه بپردازد و افتخار کند که بعد از گذشت 6 سال از زندگی مشترکمان آن را پرداخته است و ما مشکلی نداریم!
مرد در انتها در دادگاه خانواده گفت:
حاضرم به جای مهریه 5/5 تن گل یاس، به او یک خانه مسکونی بدهم چون پیدا کردن این همه گل یاس برایم غیرممکن است و همسرم باید کوتاه بیاید.
قاضی این شعبه بعد از شنیدن اظهارات طرفین، مرد را محکوم به پرداخت مهریه زن که 5/5 تن گل یاس بود، کرد و تعیین میزان قیمت مهریه را به خاطر اصرار مرد، از کارشناسی خواهان شد.

منبع: فارس

هیچ نظری موجود نیست: