۱۳۹۰ دی ۴, یکشنبه

راه هاي پولدار شدن زنان بدون مردان

چرا هميشه وقتي صحبت از آدم‌هاي ميليونر يا سرمايه‌گذاران بزرگ دنيا مي‌شود مردان بيشتر از زنان، آمار ثروتمندان را تشكيل مي‌دهند؟
در بيشتر برنامه‌هاي اقتصادي و مالي كه در تلويزيون تماشا مي‌كنيم كارشناس مسائل مالي يا سرمايه‌گذاران، بيشتر آقايان هستند تا خانم‌ها.
آيا اين موضوع نشان مي‌دهد كه زنان نمي‌توانند به اندازه مردان اقتصادي فكر كنند و تنها مي‌توانند دل‌شان را به دارايي‌هاي همسران‌شان خوش كنند؟
به‌نظر شما اشتباه زنان با درآمد معمولي در مقايسه با زناني كه ميليونر هستند در چيست؟

میزان هوش و استعداد و توانائی زنان نسبت به مردان در درامد زائی؟
فكر مي‌كنيد علت اين‌كه در نسل‌هاي بسيار گذشته، زنان در بعضي كشورها حق راي دادن يا حتي تحصيل را نداشتند به خاطر چه بوده است؟
آيا چون در يك دوره زماني زنان دست به فعاليت‌هايي مشترك با مردان نزده‌اند، دليل ناتواني جنس زنانه براي انجام آن كارها بوده يا مسائل فرهنگي و نژادي دليل اين اتفاق قرار گرفته است؟
جواب را خودتان هم مي‌دانيد.
اين‌كه بيشتر زنان فكر مي‌كنند نمي‌توانند به اندازه مردان در كارهاي تجاري و اصولا امور مالي موفق باشند يك اشتباه رايج زنانه است كه در همه جاي دنيا با هر فرهنگ و مذهبي صدق مي‌كند.
در گام اول بايد ياد بگيريد كه براي شروع يك سرمايه‌گذاري مستقل و درآمدساز هيچ محدوديتي وجود ندارد.
شما هم هوشش را داريد و هم استعداد و توانايي‌اش را البته اگر آن عقيده خرافي گذشته كه «زنان نمي‌توانند به اندازه مردان درآمدزايي كنند» كنار بگذاريد.

زنها نباید به كارهاي كم رضايت بدهند!
در تمام دنيا زنان نسبت به مردان آموزش كمتري را در زمينه امور مالي ديده‌اند.
شايد اوج كارهاي مالي يك زن خانه‌دار تنظيم دخل و خرج هزينه‌هاي خانه، پرداخت قبوض يا رسيدگي به حساب دسته چك‌هاي همسرش باشد.
اما آيا زنان با سرمايه‌گذاري‌هاي مهم خانواده و ديگر فعاليت‌هاي مالي كه همسران‌شان روزانه با آن مشغول هستند، آشنايي دارند؟
آيا شما هم از آن دسته زناني هستيد كه ترجيح مي‌دهند كارهاي بزرگ مالي را به‌عهده همسرشان بگذارند؟
اگر روزي اتفاقي افتاد و شما تنها مانديد چطور؟
در آن شرايط آيا مي‌توانيد اداره امور اقتصادي خانواده را به‌عهده بگيريد؟
بيشتر زنان عادت كرده‌اند كه خود را درگير امور مالي نكنند و به همين خاطر سرمايه‌گذاران زن در مقايسه با مردان بسيار كمتر هستند.
اين را بپذيريد كه در رابطه با پول به زن‌ها اطلاعات زيادي نداده‌اند و براي همين بايد اطلاعات مالي خود را از طريق خواندن كتاب و مجله‌هاي مرتبط با امور سرمايه‌گذاري، روزنامه‌هاي مرتبط، شركت در سمينارها و جست‌وجو در اينترنت و آشنايي با كساني كه در زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي مورد علاقه‌تان فعاليت كرده‌اند، راه را براي درآمدزايي هموار كنيد،
و تا مي‌توانيد به‌دنبال اطلاعات باشيد.

خانمها، بدون ترس بپرسيد و راهنمائی بخواهید!
بعد از اين‌كه سرمايه‌گذاري‌هاي مرتبط با علاقه‌تان را پيدا كرديد، به‌دنبال مشاور و كارشناسان اين حوزه بگرديد،
اما يادتان باشد به تعداد مشاوران خوب مشاوران بد هم وجود دارند و شما با تحقيق مي‌توانيد مشاوران خوب را پيدا كنيد و از آن‌ها كمك بخواهيد.
افرادي كه به شما اطلاعات مي‌دهند و در برخورد اول اصراري براي دريافت همه سرمايه‌تان ندارند مي‌توانند گزينه‌هاي خوبي براي راهنمايي باشند.
از سوال كردن هرگز نترسيد زيرا همانطور كه گفتيم به خاطر زن بودن‌تان و اين‌كه فرض عمومي بيشتر آدم‌ها در اين است كه زن‌ها اطلاعات مالي كمتري دارند، مي‌توانيد بدون خجالت هر سوالي داريد بپرسيد، با اين‌كار به مرور زمان اطلاعات شما بيشتر مي‌شود. ممكن است شما هرگز جسارت شروع يك سرمايه‌گذاري را نداشته باشيد و با خودتان بگوييد درجا‌زدن بهتر از خطر كردن است.

اقتباس از : مجله موفقیت

هیچ نظری موجود نیست: