۱۳۹۰ آذر ۲۴, پنجشنبه

صبح امروز، دومین شیر سرگردان در تهران به دام افتاد

این عکس شیر سرگردان پیدا شده در جنگل لویزان نیست
پیرو مطلبی که دیروز در همین صفحه نوشته بودم که:
"آیا حیوانات وحشی، اخیرن شهر تهران را بجای "جنگل وحوش" عوضی گرفته اند !؟"
مثل اینکه شاهد از غیب رسید!
... چون همانگونه که ملاحظه می کنید، شیر سرگردان دیگری نیز صبح امروز توسط مأموران آتش‌نشانی به دام افتاد!

صبح امروز، دومین شیر سرگردان در تهران به دام افتاد!
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
راننده یک خودروی سواری به هنگام گذر از بزرگراه شهید زین‌الدین ناگهان در حاشیه جنگل لویزان حیوان بزرگی را مشاهده کرد که در لابلای درختان در حال حرکت بود.
او که به شدت متعجب شده بود بلافاصله در ساعت 06:25 صبح امروز طی تماسی با سامانه 125 از وجود یک جانور گربه‌سان در این منطقه خبر داد.
امیر مهدیانی، مدیر عملیات منطقه 3 سازمان آتش نشانی در این باره گفت:
با هماهنگی ستاد فرماندهی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 54 این سازمان 5 دقیقه بعد در محل حادثه حضور یافتند ولی چون امکان داشت شیر به داخل جنگل گریخته و بدام انداختن آن به سختی انجام شود بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 17 و همچنین گروه امداد و نجات 10 این سازمان هم فراخوانده شدند.
وی مدت عملیات نیروها برای گرفتار کردن این جانور را حدود 50 دقیقه ذکر کرد و افزود: آتش نشانان از ضلع‌های شمال و جنوب به داخل جنگل لویزان وارد شدند و سرانجام موفق شدند شیر را که به محل انباشت چوبه‌ها در حاشیه جنوبی جنگل پناه برده بود بدون اینکه صدمه‌ای ببیند، به دام اندازند.
مدیر منطقه 3 آتش نشانی که از اولین لحظات در محل حادثه حضور داشت، در مورد مشخصات این حیوان گفت:
این شیر با وزن بین 40 تا 50 کیلو گرم، بیش از دو برابر بچه شیری که دو روز قبل در همین منطقه توسط آتش نشانان گرفته شده بود جثه و وزن دارد.
مهدیانی با اعلام اینکه هنوز علت پیدا شدن این جانوران روشن نشده و تحقیقات همچنان توسط مسئولان ذیربط ادامه دارد، خاطرنشان کرد:
در حال حاضر این شیر در یکی از ایستگاه‌های آتش نشانی نگهداری می‌شود تا پس از هماهنگی‌های لازم همانند اولین شیر به دام افتاده به اداره محیط زیست پارک پردیسان تحویل شود.

منبع: پانا

هیچ نظری موجود نیست: