گفته میشود که بخش عمده ای از موفقیت زنده یاد "استیو جابز"، بنیان گذار و سهامدار اصلی کمپانی "اپل" مدیون یک ایرانی به نام "حسین یاسایی" بوده است!
میلیونها نفر در سراسر جهان بدون آنکه خبر داشته باشند هر روز از فناوریهایی استفاده میکنند و شاید کمتر کسی بداند که یک ایرانی همان فردی است که هوشمندی را به تلفنهای همراه افزود
نام حسین یاسایی (Hossein Yassaie) و شرکت تحت مدیریت وی ایمجینیشن تکنولوجیز (Imagination Technologies) را هیچگاه روی وسایل ارتباطی جدید، روی تابلوهای تبلیغاتی و یا در کنار نامهای معروفی مثل اپل و گوگل نمیبینیم.
چهره حسین یاسایی همچون سایر نامآوران عرصه فناوری ارتباطی مثلا مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک و یا استیو جابز از موسسان و مدیران اپل شناخته شده نیست.
با این همه هر کسی که از تلفنهای آیفون و یا انواع دیگر همراههای هوشمند استفاده میکند به این ایرانی پنجاه و پنج ساله مدیون است.
بخش زیادی از فناوریهای پیچیدهای که اکثر تلفنهای هوشمند از آن استفاده میکنند، از گرافیک تا سیستم عامل، همه محصول شرکتی است که این ایرانی آن را مدیریت میکند.
خود او میگوید:
«در حقیقت ما عنصر هوشمندی را به این تلفنهای همراه میدهیم.
قبل از نوآوری و فناوریهای محصول شرکت ما هیچ تلفن هوشمندی وجود نداشت.»
او وقتی کار برای این شرکت را شروع کرد که در آن زمان این شرکت «ویدئو لوجیک» نام داشت، و با حدود ۴۰ کارمند برخی از فناوریهای بهکاررفته در سیستم «اماس داس» مایکروسافت را تولید میکرد،
ولی پس از حدود ۲۰ سال شرکت تحت مدیریت وی در دوازده کشور مختلف جهان بیش از هزار و ۱۰۰ کارمند دارد.
مشتریان این شرکت نامهای بزرگ عرصه فناوری ارتباطی مثل اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، سونی و الجی هستند.
فهرست مشتریان این شرکت آنقدر گستردهاست که آقای یاسایی برای پرهیز از رنجاندن رقبای آنها ترجیح میدهد که از همه آنها اسم نبرد.
حسین یاسایی متولد و بزرگ شده ایران است.
اولین تماس او با فناوری در چهار سالگی صورت گرفت.
وی میگوید:
«یادم هست که در چهارسالگی برای سردرآوردن از نحوه کار یک رادیوی بزرگ، انگشت خود را درون آن بردم و برق مرا گرفت.
از آن زمان علاقه من به فناوریهای جدید و کامپیوتر ادامه یافتهاست.»
به نوشته رادیو فردا، او در سال ۱۹۷۶ برای تحصیلات عالی به انگلیس رفته و دوره پیشدانشگاهی را که معمولا دو سال طول میکشد ظرف چند ماه با موفقیت طی کرد و تحصیلات خود را در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه «ناتینگهام .Nottingham» به پایان برد.
حسین یاسایی در مورد تفاوتهای موجود بین صنعت ارتباطات و رایانه در انگلیس با آمریکا میگوید:
یکی از دلایل اصلی پیشرفت آمریکاییها این است که محیط علمی و فعالیت گسترده این شرکتها طی چند دهه اخیر شرایطی را فراهم کرده که بسیاری از جوانان را به نوآوری تشویق میکند.
علاوه بر این، بلندپروازی نیز یکی از دلایل اصلی برای پیشرفت فناوری و حرکت به سوی اختراعهای جدید است.
به گفته آقای یاسایی در انگلیس این روحیه بلندپروازی ضعیفتر است و معمولا در برابر طرحهای بزرگ و بلندپروازانه مقاومت میشود.
حسین یاسایی تاکید میکند که مهمترین عامل برای رشد فناوریهای نوین در هر کشوری آموزش نوجوانان و ایجاد زمینههای لازم برای رشد استعدادها، آفرینندگی و خلاقیت جوانان است.
بر گرفته از مطلبی در : shadine.ir
میلیونها نفر در سراسر جهان بدون آنکه خبر داشته باشند هر روز از فناوریهایی استفاده میکنند و شاید کمتر کسی بداند که یک ایرانی همان فردی است که هوشمندی را به تلفنهای همراه افزود
نام حسین یاسایی (Hossein Yassaie) و شرکت تحت مدیریت وی ایمجینیشن تکنولوجیز (Imagination Technologies) را هیچگاه روی وسایل ارتباطی جدید، روی تابلوهای تبلیغاتی و یا در کنار نامهای معروفی مثل اپل و گوگل نمیبینیم.
چهره حسین یاسایی همچون سایر نامآوران عرصه فناوری ارتباطی مثلا مارک زاکربرگ بنیانگذار فیسبوک و یا استیو جابز از موسسان و مدیران اپل شناخته شده نیست.
با این همه هر کسی که از تلفنهای آیفون و یا انواع دیگر همراههای هوشمند استفاده میکند به این ایرانی پنجاه و پنج ساله مدیون است.
بخش زیادی از فناوریهای پیچیدهای که اکثر تلفنهای هوشمند از آن استفاده میکنند، از گرافیک تا سیستم عامل، همه محصول شرکتی است که این ایرانی آن را مدیریت میکند.
خود او میگوید:
«در حقیقت ما عنصر هوشمندی را به این تلفنهای همراه میدهیم.
قبل از نوآوری و فناوریهای محصول شرکت ما هیچ تلفن هوشمندی وجود نداشت.»
او وقتی کار برای این شرکت را شروع کرد که در آن زمان این شرکت «ویدئو لوجیک» نام داشت، و با حدود ۴۰ کارمند برخی از فناوریهای بهکاررفته در سیستم «اماس داس» مایکروسافت را تولید میکرد،
ولی پس از حدود ۲۰ سال شرکت تحت مدیریت وی در دوازده کشور مختلف جهان بیش از هزار و ۱۰۰ کارمند دارد.
مشتریان این شرکت نامهای بزرگ عرصه فناوری ارتباطی مثل اپل، گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، اینتل، سونی و الجی هستند.
فهرست مشتریان این شرکت آنقدر گستردهاست که آقای یاسایی برای پرهیز از رنجاندن رقبای آنها ترجیح میدهد که از همه آنها اسم نبرد.
حسین یاسایی متولد و بزرگ شده ایران است.
اولین تماس او با فناوری در چهار سالگی صورت گرفت.
وی میگوید:
«یادم هست که در چهارسالگی برای سردرآوردن از نحوه کار یک رادیوی بزرگ، انگشت خود را درون آن بردم و برق مرا گرفت.
از آن زمان علاقه من به فناوریهای جدید و کامپیوتر ادامه یافتهاست.»
به نوشته رادیو فردا، او در سال ۱۹۷۶ برای تحصیلات عالی به انگلیس رفته و دوره پیشدانشگاهی را که معمولا دو سال طول میکشد ظرف چند ماه با موفقیت طی کرد و تحصیلات خود را در رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه «ناتینگهام .Nottingham» به پایان برد.
حسین یاسایی در مورد تفاوتهای موجود بین صنعت ارتباطات و رایانه در انگلیس با آمریکا میگوید:
یکی از دلایل اصلی پیشرفت آمریکاییها این است که محیط علمی و فعالیت گسترده این شرکتها طی چند دهه اخیر شرایطی را فراهم کرده که بسیاری از جوانان را به نوآوری تشویق میکند.
علاوه بر این، بلندپروازی نیز یکی از دلایل اصلی برای پیشرفت فناوری و حرکت به سوی اختراعهای جدید است.
به گفته آقای یاسایی در انگلیس این روحیه بلندپروازی ضعیفتر است و معمولا در برابر طرحهای بزرگ و بلندپروازانه مقاومت میشود.
حسین یاسایی تاکید میکند که مهمترین عامل برای رشد فناوریهای نوین در هر کشوری آموزش نوجوانان و ایجاد زمینههای لازم برای رشد استعدادها، آفرینندگی و خلاقیت جوانان است.
بر گرفته از مطلبی در : shadine.ir
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر