۱۳۹۱ تیر ۱, پنجشنبه

روستای یک نفره در استان اردبیل !

مشهدی امیدعلی تمام نیازهای خود را از روستا تامین می کند و تنها برای خرید قند و چای به شهر می رود.
مشهدی امیدعلی مهپور تنها سکنه روستای زندرق هشتجین است . روستای زندرق در 15کیلومتری شهر هشتجین استان اردبیل واقع شده است .
تا سال 1360 این روستا 50نفر جمعیت داشت اما به علت محرومیت همه اهالی به شهرها مهاجرت می کنند.
در سرشماری سال 1365 ماموران سرشماری ، مشهدی امیدعلی مهپور را به عنوان تنها ساکن روستای زندرق ثبت کردند.
او در جوانی همسر خود را از دست داده و دیگر ازدواج نکرده است.
امید علی می گوید :
من هم به شهر رفته بودن اما نتوانستم در شهر زندگی کنم و الان نزدیک 30سال است که به تنهایی در روستا زندگی می کنم و عاشق طبیعت و زادگاه خود هستم.
او به کارکردن و تولید خیلی علاقه دارد و سالهاست به زنبورداری ، باغداری و پرورش مرغ مشغول است و سالانه بیش از 100کیلوگرم عسل و صدها کیلوگرم میوه و تخم مرغ ، گندم و سایر محصولات خود را به بازار عرضه می کند .
مشهدی امیدعلی تمام نیازهای خود را از روستا تامین می کند و تنها برای خرید قند و چای به شهر می رود.
امیدعلی 70ساله می گوید :
تلاش کرده ام در تمام انتخابات شرکت کنم تا در تعیین سرنوشت کشورم سهیم باشم .
و حرف آخرش دعوت از هم ولایتی هایش برای بازگشت به روستا و آبادانی دوباره زادگاهشان است.
به گزارش واحد مرکزی خبر

هیچ نظری موجود نیست: