۱۳۹۱ تیر ۵, دوشنبه

خواص فوق‌العاده‌ی ادویه‌ها

اکثر ما ادویه‌ها را برای خوش طعم کردن غذاها استفاده می‌کنیم در حالی که معمولاً از خواص درمانی آن‌ها غافلیم…
این دنیای رنگارنگ سرشار از خواصی هستند که به شیوه‌های مختلف روی سلامتی تأثیر می‌گذارند.
در این مقاله شما را با گلچینی از این خواص مفید آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

شاخه میخک سرشار از آنتی اکسیدان و ضدالتهاب :

چوب میخک سرشار از مواد مغذی است. در واقع این ادویه یکی از بهترین منابع آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌شود. باید بدانید که آنتی‌اکسیدان‌ها با رادیکال‌های آزادی که سرمنشأ بیماری‌ها هستند مقابله می‌کنند.

علاوه بر این، نتایج پژوهشی که اخیراً در Journal of Lipid Research به چاپ رسیده است نشان می‌دهد روغن موجود در چوب میخک می‌تواند مانع تولید آنزیم التهاب‌زای سیکلواکسیژناز ۲ (COX-2) شود.

دارچین، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها :

نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان داده است که دارچین می‌تواند باعث پیشگیری و کاهش حالت «مقاومت به انسولین» و علائم سندروم متابولیک شود. این مشکلات باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سکته‌ی مغزی و دیابت نوع ۲ می‌شود.
دارچین نمی‌گذارد میزان قند خون پُست پراندیال (یا قند خونی که بعد از اتمام غذا گرفته می‌شود) بالا برود و این خاصیت دارچین به دیابتی‌ها امکان می‌دهد تا در تغذیه‌ی خود دچار مشکلات کمتری شوند.
عطر دارچین صرفاً باعث خوشبو شدن محیط آشپزخانه‌ی شما نمی‌شود بلکه باعث تحریک فعالیت مغز شما نیز می‌شود.
نتایج پژوهشی که در North American Journal of Psychology منتشرشده است نشان می‌دهد که بوی دارچین یا جویدن آدامس دارچینی عکس‌العمل مغز و حافظه را تحریک می‌کند.

کپسول زنجبیل، تسکین حالت تهوع دوران بارداری :

زنجبیل برای تسکین حالت تهوع و رفع مشکلات یبوست موثر عمل می‌کند. اخیراً محققان دانشگاه تورنتو، پژوهش‌های جدیدی در خصوص درمان حالت تهوع و استفراغ‌های دوره‌ی بارداری انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که زنجبیل یک روش موثر، مطمئن و کم خرج برای رفع این قبیل مشکلات است.
البته محققان توصیه می‌کنند خانم‌های باردار قبل از مصرف زنجبیل با پزشک خود مشورت کنند.


جوز، برای بالا بردن شور و هیجان :

برای داشتن روابط عاشقانه‌ی پرشور و هیجان با همسر خود ، جوزهندی را دریابید. با وجود اینکه این خاصیت جوز هندی از نظر علمی به اثبات نرسیده است اما از مدت‌ها قبل مردم این ادویه را به عنوان تقویت کننده‌ی قوای جنسی مصرف می‌کنند. البته اخیراً محققان دانشگاه گلف کانادا در این زمینه مطالعاتی انجام داده و به این نتیجه رسیدند که جوز هندی باعث افزایش فعالیت‌های جنسی حیوانات می‌شود.
اما این محققان معتقدند که برای اعلام نظر قطعی در این مورد نیاز به انجام پژوهش‌های بیشتری هست. ما همین جا به شما توصیه می‌کنیم به غذاهایتان جوزهندی اضافه کنید.

هل علائم و دردهای پیش از پریود را کاهش می‌دهد :

بر اساس پژوهش‌هایی که محققان آمریکایی انجام داده‌اند، زن‌هایی که هر روز مواد غذایی حاوی منگنز مصرف می‌کنند کمتر با علائم و مشکلات قبل از عادت ماهانه روبه رو می‌شوند. بر عکس زن‌هایی که کمبود منگنز دارند بیشتر دچار گرفتگی عضلات و افسردگی می‌شوند.
برای پیشگیری و کاهش این علائم به چای یا قهوه‌تان هل اضافه کنید. باید بدانید که یک قاشق چای‌خوری هل، ۳۲ درصد نیازهای روزانه‌ی افراد به این ماده مغذی را تأمین می‌کند. البته می‌توانید از چوب میخک و کاری نیز استفاده کنید. برای این کار توصیه می‌کنیم چوب میخک آسیاب شده را به کاری اضافه کنید. این ادویه‌ها نیز ۳۶ درصد نیاز روزمره به منگنز را تأمین می‌کند.

http://shadine.ir

هیچ نظری موجود نیست: