۱۳۸۷ شهریور ۶, چهارشنبه

پیغمبر امریکائی !


در تاريخ مذاهب جهان ، یک امریکائی هم مدعی دريافت مستقيم کتابی از جانب خداوند شده است.
(لابد امروزه اگر کسی ادعای پیغمبری کند ، قائدتا باید مدعی دریافت مستقیم CD و DVD از جانب خداوند گردد !)
جوزف اسميت بنيان گذار مذهب مورمون در آمريکا ، در سال ۱۸۲۰ زمانی که ۱۵ ساله بود به گفته خود درمکاشفه ای ازجانب خداوند به وی وحی شد كه همه کلیساها در اشتباهند و او نباید به هیچ‌کدام بپیوندد.
جوزف مجدداً در ۱۸ سالگی رویایی دیگر دریافت کرد که در آن از جانب فرشته‌ای به نام مورونی به او ماموریتی عظیم داده شد تا به دنبال كتاب آسماني كه که درمحلی درنزديکی دهکده منچستر درايالت نيويورک امريکا درزمين مدفون شده است بگردد. وي به ادعاي خود در سال ۱۸۳۰ این كتاب را كه بر روي الواح طلايي و به زبان خاصي نوشته شده بود پيدا كرد و با گذراندان سه سال در خلوت و در پس پرده موفق به ترجمه آن گشت و در انتها كتاب را به فرشته باز پس داد.
جوزف اسمیت به عنوان بانی مذهب مورمون ها ، در سال ۱۸۴۳ چندهمسری را متداول کرد و سرانجام در سال ۱۸۴۴ درحاليكه در بازداشت بود توسط افرادی مسلح که به زندان نفوذ کرده بودند، کشته شد.
بدین شکل ، اسمیت به عنوان اولین پیامبر و شهید این فرقه نام گرفت. گفته شده که اسمیت در هنگام مرگ دارای ۴۸ همسر بود !
نكته جالب ديگر اينكه مورمون‌ها رهبر كل فرقه خود را نبى زنده و جانشين مسيح روي زمين مى‌دانند و سخنان و بياناتش را هم تراز سایر كتاب‌هاى مقدس قرار مى‌دهند.
در حال حاضر مركز اين فرقه مذهبي در ايالت يوتا در آمريكا بوده و تنها در اين ايالت بيش از پنج ميليون و در آمريكا نزديك به دوازده ميليون پيرو دارد
میت رامنی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا که اخیرا از سمت خود کناره گرفت ( و امکان دارد که به عنوان معاون مک کین انتخاب شود) نیز یک مورمون است

هیچ نظری موجود نیست: