۱۳۸۹ بهمن ۲۱, پنجشنبه

بعضی از آقایون خیال میکنند که زنها جوک هارا دیرتراز مردان متوجه شوند، ولی؟


مردها ممکن است زن‌ها را به دلیل نفهمیدن معنای لطیفه‌هایشان تمسخر کنند، اما تحقیقات نشان داده است افرادی که دیرتر از همه به موضوعی می‌خندند دارای خنده طولانی‌ترین نسبت به بقیه هستند.
این تحقیقات نشان می‌دهد زنان در هنگام تحلیل کردن جوک‌ها بیش‌تر از مغزشان استفاده می‌کنند و بیش‌تر نیز از آن لذت می‌برند.
زنان ممکن است یک جوک را دیرتر از مردان متوجه شوند و نسبت به مردان انتظار کم‌تری دارند که یک لطیفه ممکن است خنده دار باشد ، اما تحقیقات نشان می‌دهد زنان از این لطیفه‌ها لذت بیش‌تری می‌برند.
در این تحقیقات که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است و قسمتی از یک مطالعه بزرگ‌تر بود تا دانشمندان به چگونگی پردازش مطالب خنده دار در مغز پی ببرند ، مشخص شد زنان نسبت به مردان از قسمت‌های بیش‌تری از مغزشان استفاده می‌کنند تا مطالب طنز و کمدی را متوجه شوند.
در این تحقیقات به 10 مرد و 10 زن کارتون‌های سیاه و سفید نشان داده شد و در این حال از فعالیت مغزی آن‌ها عکس‌برداری شد.
این افراد توسط دکمه‌هایی میزان خنده‌دار بودن یک کلیپ را مشخص می‌کردند و در همین حال میزان فعالیت مغزی آن‌ها توسط اسکنرهایی بررسی می‌شد و هم‌چنین مدت زمانی که طول می‌کشید تا آن‌ها به یک موضوع واکنش نشان دهند اندازه گیری شد.
در این مطالعات مشخص شد زنان از قسمتی در مغز که وظیقه درک زبان و تحلیل‌های پیچیده را دارد بیش‌تر از مردان استفاده می‌کنند.
هم‌چنین آن‌ها نسبت به مردان دیرتر متوجه موضوع یک لطیفه یا مطلب خنده‌دار می‌شوند ، اما این تفاوت خیلی کم است.
هم‌چنین این بررسی‌ها نشان می‌دهد زنان کمدی‌های پیچیده را به موضوعات ساده‌تر ترجیح می‌دهند.
پروفسور آلان ریس مدیر مرکز تحقیقات مغزی در استنفورد که این مطالعات را انجام داده است در این باره گفت: یافته‌های ما با چگونگی عکس‌العمل زنان و مردان به موضوعات خنده‌دار هماهنگی دارد.
زنان انتظار کم‌تری دارند که یک مطلب خنده دار باشد ، اما زمانی که متوجه آن می‌شوند لذت بیش‌تری از آن می‌برند.
اما مردان پاسخ کاملا متفاوتی به این موضوع دارند.
آن‌ها انتظار دارند تا معنای یک لطیفه را به سرعت بفهمند، اما زمانی که متوجه معنا نمی‌شوند بیش‌تر احساس افسردگی می‌کنند.

منبع: khabaronline.ir

هیچ نظری موجود نیست: