۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

جزئیات ثروت دیکتاتور مصر !


یک روزنامه عربی نوشت: ثروت خاندان مبارک که 50 درصد از کل درآمد شرکتهای مصری را در اختیار دارند در حال حاضر 55 میلیارد دلار(پنجاه و پنج میلیارد دلار !) ارزیابی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه الشروق الجزایر، 15 سال پیش وقتی "وجیه اباظه" نماینده شرکت خودروسازی پژو در مصر در شکایت به "حسنی مبارک" رئیس جمهور وقت اعلام کرد: "علاء" و "جمال" (پسران مبارک) مرا مجبور به پرداخت هزینه های هنگفتی در قبال سود فروش خودرو مجبور می کنند با این پاسخ "حسنی مبارک" مواجه شد: علاء و جمال را فرزندان خودت بدان، وجیه!

این روزنامه در ادامه نوشت: اسناد و مدارکی وجود دارد که نشان می دهد مبارک اقتصاد مصر را به یک سیستم "الیگارشی" تبدیل کرده است که در آن تمامی مبادلات اقتصادی از سوی خاندان هیئت حاکمه انجام می شود.

بر این اساس، این عوامل باعث شده فساد به بخش مکمل حکومت در مصر تبدیل شود و در نتیجه آن بیکاری و گرانی به بالاترین سطح برسد.

الشروق در ادامه به باند فساد مبارک در موسسات مصری اشاره می کند و می نویسد: در سالهای اخیر موسساتی از سوی "جمال" (پسر مبارک) و مادرش "سوزان" (همسر مبارک) در مصر تاسیس شده است که هدف از آن غارت سازمان یافته ثروتهای مصر بوده است.

بر این اساس، پسر و همسر مبارک عوامل تحت نفوذ خود را در مناصب حساس گمارده و با سو استفاده از آنها دست به غارت ثروتهای ملی مصر می زنند.
niazerooz.com

هیچ نظری موجود نیست: