۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

با Time Out به خودتان آنتراکت دهید !


اغلب ما هنگام کار با کامپیوتر آنقدر غرق در کار یا گشت و گذار در وب می شویم که ممکن است چندین ساعت به صورت مستمر و مداوم از جایمان تکان نخوریم!
در این ساعات بدن مان بی حرکت و ثابت می ماند و چشم هایمان هم اغلب چیزی غیر از مانیتور را تماشا نمی کند.
چنین وضعیتی برای سلامتی مضر و حتی خطرناک است. این بی تحرکی در دراز مدت منجر به کمردرد، گردن درد، سردرد، دردهای مفصلی، افزایش وزن، بروز ناراحتی های چشمی و … می شود.
برای پیشگیری لازم است در بازه های زمانی مشخص، برای چند دقیقه یا حتی چند ثانیه از پشت کامپیوتر برخیزید و استراحتی به بدن و چشم های خود بدهید.
اما اگر به دلایل مختلف، فراموش می کنید این استراحت را به خود بدهید، نرم افزار Time Out یادآور شما است.
این نرم افزار با کارکردی ساده، شما را مجبور به برخاستن و ترک کامپیوتر می کند.
تنها کافی است در تنظیمات آن، مدت زمان کار و استراحت بین آن را در Time Out تعیین کنید. نرم افزار به صورت خودکار پس از سپری شدن زمانی که برای کار اختصاص داده اید، آرام آرام بر روی مانیتور ظاهر می شود و شما را به استراحت و تمدد اعصاب فرا می خواند.
مدت زمان استراحت را هم خودتان تعیین می کنید.
این نرم افزار مجهز به دو تایمر Normal و Micro است که بازه های زمانی زیاد و کم در آنها قابل تنظیم است. همچنین می توانید نمای ظاهری، موسیقی دلخواه و حتی اجرای اسکریپتی خاص را به هنگام آغاز زمان استراحت تعیین نمایید. ا
مکان به تعویق انداختن و کنسل کردن زمان استراحت نیز وجود دارد که البته توصیه نمی شود.
اگر به سلامتی خود اهمیت می دهید، استفاده از Time Out را همین امروز امتحان کنید. برای دانلود این نرم افزار رایگان به سایت سازنده آن مراجعه نمایید.
www.macafzar.com/

هیچ نظری موجود نیست: