۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

پسران براي ازدواج چه دختراني را انتخاب مي كنند ؟


عضو هیات علمی گروه روانشناسی بالینی دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: پسران برای ازدواج دنبال دخترانی می گردند که شبیه مادرانشان باشند.
منوچهر طباطبایی افزود: پسران به طور ناخودآگاه دخترانی را برای ازدواج می پسندند که شبیه مادر خود بوده و بتواند جایگزین آن باشد.
وی ادامه داد: این مسأله که بیشتر در فرهنگ ایرانی دیده می شود، به ارتباط عاطفی و علاقه ای که پسران به مادران دارند، برمی گردد.
این روانشناس اظهار داشت: معمولا دخترانی که پسران برای ازدواج انتخاب می کنند، اگر شباهتی به مادر پسر نداشته باشند، پسر جذب وی نمی شود.
وی افزود: اکثر خانم ها اگر در آینه به خود نگاه کنند یا در رفتار خود دقیق شوند، متوجه می شوند که شباهت هایی با مادرشوهر خود دارند.
طباطبایی در پاسخ به این که آیا این نحوه انتخاب لطمه ای به زندگی نمی زند، تصریح کرد: این موضوع نمی تواند یک آسیب تلقی شود به ویژه اینکه پسران تصمیم نمی گیرند که چنین انتخابی را داشته باشند.
وی توضیح داد: علاقه مند شدن یک پسر به دختری که شبیه مادر وی است کاملا به صورت ناخودآگاه و بدون اینکه فرد متوجه شود، اتفاق می افتد.
این عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: حتی پسرانی که با مادران خود اختلاف دارند، به دلیل علاقه به مادر دخترانی را برای همسری می پسندند که شبیه وی باشد.
منبع : titronline.ir

هیچ نظری موجود نیست: