۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

چرا ژاپن اينقدر پيشرفت كرده است ؟


در کنار مزارع بودن و تماشای مزرعه های سبز و طلایی، معمولا تجربه لذت بخش و آرام بخشی است. اما آیا از یک مزرعه می توان به عنوان یک تفریح یا ساعت استراحت کاری استفاده کرد؟ آن هم نه یک مزرعه معمولی و طبیعی، بلکه یک مزرعه مصنوعی با نور مصنوعی، درون ساختمان اداری! خب در این مورد باید نظر کارمندان ژاپنی را جویا شد چون عده ای از آن ها قرار است این تجربه را داشته باشند.
در یکی از ساختمان های اداری شهر توکیو، یک مزرعه برنج به مساحت 92 مترمربع زیر نور مصنوعی، فرصتی برای کارمندان این ساختمان فراهم می کند تا ساعتی از روز را به کار در مزرعه بگذرانند. قرار است این مزرعه، با تولید حدود 50 کیلوگرم برنج، برنج مصرفی کافه تریایی همان ساختمان را تامین کند. در حقیقت این اقدام، می تواند برای کشوری که فقط نیمی از مواد غذایی مورد نیاز خود را تامین می کند، گامی بسیار مهم باشد.
این گونه مزارع فواید دیگری هم دارند. برای مثال، این مزرعه درون ساختمان است و فصل ها را تجربه نمی کند. به همین دلیل تا 3 بار در سال می تواند محصول بدهد. البته مقدار برنجی که در یک بار کشت از این مزرعه به دست می آید (حدود 50 کیلوگرم)، به اندازه مصرف سالانه یک ژاپنی هم نمی رسد، اما در صورت موفقیت این پروژه، سایر ساختمان های اداری، آپارتمان ها و برج های ژاپن می توانند در مقیاس های مختلف و ابعاد متفاوت، چنین مزارعی را در خود جای بدهند و شاید در آینده همین مزارع حتی بیشتر از مزارع روستایی ژاپن برنج تولید کنند.
منبع : khabaronline.ir

هیچ نظری موجود نیست: