۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

مونیتورها چهره‌ تان را چین و چروک‌دار می‌کنند !


وقتی مردم دچار استرس هستند یا عمیقا در فکر فرو رفته‌اند، بدون این که بدانند اخم می‌کنند. وقتی بیماران روی میز کارشان آینه‌ای بگذارند، متوجه می‌شوند که چهره‌ای اخمو و بداخلاق از درون آینه به آن‌ها می‌نگرد.
به گفته یک جراح زیبایی، زنان بسیاری مبتلا به چیزی می‌شوند که "صورت کامپیوتری" نامیده می‌شود.
دکتر مایکل پریگر گفت در افراد شاغل به کارهایی که در طی آن لازم است مدت زیادی جلوی صفحه مونیتور نشست، غبغب‌ افتاده، گردن چروکیده (گردن بوقلمونی) و چین‌های عمیقی روی پیشانی و اطراف چشم‌ها ظاهر می‌شوند.
این متخصص بوستونی می‌گوید که تمام مراجعه‌کنندگانش، کارکنان اداری هستند که دارای چین‌ و چروک‌های پیشهنگام شده‌اند.
دکتر پریگر 42 ساله می‌گوید: "اگر از زمره آدم‌های بدشانسی هستید که در حین کار جلوی مونیتور اخم می‌کنید و یک وری به صفحه کامپیوتر چشم می‌دوزید، با گذشت زمان، خواه ناخواه صورتتان چین و چروک‌دار می‌شود."
"نکته تعجب‌آورتر آن است که تعدادی از زنان به علت نشستن دراز مدت در یک حالت، غبغب‌شان چین و چروک برمی‌دارد و آویزان می‌شود."
اگر در حین حال سرتان به مدت زیادی پایین باشد، عضله‌های گردن کوتاه و چروکیده می‌شوند، و در نهایت غبغبی پیدا می‌کنید که مثل چانه دوم است."
"ما زنان زیادی را می‌بینیم که پشت میز کارهای اجرایی را انجام می‌دهند و دچار این مشکل می‌شوند."
دکتر پریگر که در نزدیکی خیابان هارلی در لندن، مطب دارد، می‌گوید که به این گونه زنان آینه‌ای می‌دهد تا ببینند آیا در حین کار جلوی کامپیوتر، اخم می‌کنند یا نه.
"وقتی مردم دچار استرس هستند یا عمیقا در فکر فرو رفته‌اند، بدون این که بدانند اخم می‌کنند. وقتی بیماران روی میز کارشان آینه‌ای بگذارند، متوجه می‌شوند که چهره‌ای اخمو و بداخلاق از درون آینه به آن‌ها می‌نگرد."
او به نسل جوان مردان و زنان که با تکنولوژی اطلاعاتی بزرگ می شوند هشدار می‌دهد که در اوان جوانی دارای "صورت کامپیوتری" می‌شوند.
به گفته وی: "زنانی ر اکه در حال حاضر می‌بینم در دهه گذشته مدت زیادی جلوی کامپیوتر کار کرده‌اند. اما زنان جوان واقع در سنین بیست و سی هم هستند که با این تکنولوژی بزرگ شده‌اند و برای هر کاری از کامپیوتر استفاده می‌کنند."
"در مورد آنان موضوع کاملا فرق می‌کند اما فکر می‌کنم مشکل هر روز بدتر بیش‌تر می‌شود. ده سال دیگر چهره‌شان وحشتناک خواهد شد."
دکتر پریگر می‌گوید با چند حرکت ساده می‌توان از ابتلا به این مشکل جلوگیری کرد، مثل استراحت‌های کوتاه و منظم در حین کار و نرمش عضلات گردن. و البته همیشه می‌توان از "بوتوکس" هم استفاه کرد.
به گفته وی با چند جلسه تزریق بوتوکس، می‌توان مانع اخمو شدن و چین و چروک صورت شد.
/لوئیز اکلس - میل آنلاین

هیچ نظری موجود نیست: