۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

دوست داريد 1سال بيشتر عمر كنيد ؟ پس.....


مطالعات نشان می دهد خوردن شکلات می تواند فواید زیادی برای قلب و مغز شما داشته باشد.
به نوشته «دیلی میل»، تحقیقات انجام شده در دانشگاه آبردین نشان می دهد فلاوانول ها که یک فرم از آنتی اکسیدان ها هستند و در شکلات ها وجود دارند می توانند از فعال سازی پلاکت هایی خونی پیشگیری کند که باعث بروز بیماری های قلبی شود.
پروفسور کارل کین از دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت: خوردن مقادیر بسیار کم شکلات می تواند اثرات ضد لخته ای داشته باشد و همان کاری را کند که آسپیرین روی بدن انسان انجام می دهد. شکلات هم چنین یکی از منابع غنی منیزیم است که برای سلامت مغز انسان بسیار ضروری است.
تحقیقات در دانشگاه کرنل در نیویورک نشان می دهد شکلات دارای آنتی اکسیدانی به نام اپیکاتچین نیز هست که می تواند از بروز آلزایمر و دیگر بیماری های مغزی پیشگیری کند. محققان دانشگاه ویلینگ جسیت در وست ویرجینیا متوجه شدند شکلات هم چنین می تواند باعث تقویت حافظه و میزان توجه شده و علاوه بر آن زمان واکنش شما و مهارت های حل مسائل گوناگون را بهبود ببخشد.
محققان ژاپنی نیز متوجه شدند آنتی اکسیدا ن های طبیعی که در شکلات وجود دارد عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود ببخشد. ماده ای به نام پروسیانیدین نیز که در شکلات وجود دارد همین اثر را روی سیستم ایمنی بدن انسان به جای می گذارد.
خوردن 40 گرم شکلات سیاه در روز و به مدت دو هفته می تواند میزان هورمون استرس تولید شده در بدن را کاهش داده و از ناامیدی و افسردگی پیشگیری کند.
و در آخر تحقیقات انجام شده روی 18 هزار نفر نشان می دهد افرادی که شکلات می خورند تقریبا یک سال بیش تر از دیگران عمر می کنند. البته همین بررسی ها نشان می دهد برخی از فواید شکلات روی مردان بیش تر از زنان است.
منبع : tabnak.ir

هیچ نظری موجود نیست: