۱۳۸۹ آبان ۱, شنبه

استفاده از زهر کشنده عقرب برای توقف نارساییهای قلب پس از جراحی


محققان دانشگاه لیدز دریافتند سم یکی از زهرآگین ترین عقربهای آمریکایی می تواند در موفقیت آمیز بودن جراحی "بای پس" قلب تاثیر گذار بوده و از پس زدگی عروق خونی پس از جراحی جلوگیری کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، سم عقربها تنها به منظور آسیب رساندن خلق نشده اند، کاربردهای حیاتی نیز دارند که گاهی منجر به نجات جان انسانها خواهند شد. این عملکرد توسط مطالعه ای جدید که نشان می دهد این سم می تواند از بروز اختلال در عمل جراحی "بای پس" قلب بکاهد، به اثبات رسیده است.
محققان دانشگاه لیدز دریافته اند مواد زهرآگین موجود در سم عقرب آمریکای مرکزی در جلوگیری از وقوع نارسایی قلبی پس از جراحی "بای پس" قلب، نسبت به هر دارو یا ماده ای دیگر 100 برابر کارایی داشته و تاثیرگذار است.
بر اساس این مطالعه، سم عقرب "سنترورویدس مارگاریتاتوس" از توانایی زیادی برای جلوگیری از واکنش نشان دادن عروق قلبی نسبت به جراحت ناشی از جراحی و پس زدگی برخوردار است.
بر اساس گزارش ایندیپندنت، "دیوید بیچ" از هیئت علمی بخش علوم زیستی دانشگاه لیدز می گوید این سم بسیار کاربردی بوده و تنها چند مولکول از آن می تواند برای کنترل واکنشهای عروق خونی پس از جراحی "بای پس" کافی باشد.
www.mehrnews.com/

هیچ نظری موجود نیست: