۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

ROLEX / بزر گ ‌ترین برند ساعت‌های لوکس !





هانس برای شرکت ساعت‌سازی سوئیس «لا شو دو فوند» کار می‌کرد. او در سال 1905 به لندن نقل مکان کرد تا کسب‌وکار خود را با ارائه قطعات ساعت با کیفیت، اما با قیمت معقول، راه‌اندازی کند. در همان سال او به همراه برادر زن خود آلفرد دیویس شرکت «ویلسدورف و دیویس» را در لندن تاسیس کرد. ویلسدورف سپس با یک تولید‌کننده ساعت در بیین (در نزدیکی برن در سوئیس) به نام هرمان آئگلر برای واردات ساعت مچی شریک شد.
کار اصلی آنها در آن زمان واردات قطعات درونی ساعت‌های هرمان آئگلر سوئیسی به انگلستان و قرار دادن آنها در قاب‌های ساعت با کیفیت ساخته شده توسط شرکت دنیسون و شرکت‌های دیگر بود. ساعت‌های مچی اولیه به جواهرفروشی‌ها که در آن زمان نام خود را روی ساعت می‌نوشتند فروخته شد. در آن زمان در بخش درونی قاب‌های ساعت‌های اولیه‌ای که توسط شرکت ویلسدورف و دیویس ساخته می‌شد آرم W&D (اختصار نام شرکت) حک می‌شد.
ویلسدورف در سال 1908 برند رولکس را خلق کرد تا تحت آن نام، ساعت‌های شرکت را بفروشد. در زمان جنگ جهانی اول، چون مالیات بر واردات کالاهای لوکس افزایش یافته بود، ویلسدورف لندن را ترک کرد و به سوئیس رفت و در لا شو دو فوند دفتری برای شرکت باز کرد.
نام رولکس در 15 نوامبر سال 1915 برای شرکت به ثبت رسید. ویلسدورف خود این نام را ابداع کرده و گفته بود می‌خواهد در هر زبانی به راحتی قابل‌تلفظ باشد. او همچنین بر این باور بود که از لحاظ صوتی نام رولکس مانند صدای کوک کردن ساعت است و به علاوه به اندازه کافی کوتاه است که روی صفحه ساعت جا شود.
ویلسدورف در سال 1919 شرکت خود را به شهر ژنو سوئیس منتقل کرد و در آنجا شرکت را با نام شرکت ساعت رولکس، که بعدا به مونتر رولکس تغییر کرد، ثبت کرد، اما نام شرکت نهایتا به Rolex SA تغییر پیدا کرد. ویلسدورف به این دلیل شرکت را به سوئیس منتقل کرد که مالیات و عوارض گمرکی نقره و طلای استفاده شده در بدنه ساعت، هزینه‌های تولید را به میزان زیادی بالا برده بود.
هانس ویلسدورف پس از مرگ همسرش در سال 1944 بنیاد هانس ویلسدورف را تاسیس کرد و تمام سهام خود از رولکس را به آن اختصاص داد تا صرف بخشی از درآمد شرکت را برای امور خیریه تضمین کند. این بنیاد تا به امروز پا برجا مانده است.
ویلسدورف در سال 1946 یک برند ساعت با کیفیت و ارزان‌قیمت به نام «تودر» (Tudor) را نیز به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه رولکس تاسیس کرد. هانس ویلسدورف در 6 جولای سال 1960 در شهر ژنو از دنیا رفت.
رولکس که در حال حاضر نامی پیشتاز در بازار ساعت‌های مچی لوکس است، برای بیش از یک قرن است سمبل کارکرد و پرستیژ به حساب می‌آید. ساعت‌های رولکس از اعتبار و شهرت زیادی نزد مردم جهان برخوردارند. شرکت رولکس که دفتر مرکزی آن در ژنو در سوئیس واقع شده با بیش از 28 شریک در سرتاسر دنیا و با اتکا بر 4000 تولید‌کننده ساعت رولكس در بیش از 100 کشور دنیا همچنان به گسترش خود بر پایه نوآوری و دستاوردهای خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر، برونو میر مدیر عامل و میشائیل المز مدیر مالی شرکت رولکس هستند. درآمد این شرکت در سال 2005 با بیش از 5800 کارمند در حدود 7/2 میلیارد دلار بوده است.
رولکس با فاصله‌ای زیاد نسبت به دیگر شرکت‌ها، بزرگ‌ترین برند ساعت‌های تک لوکس به‌شمار می‌رود. میزان تولید این شرکت در حدود ۲۰۰۰ ساعت در روز می‌باشد. رولکس نوآوری‌های زیادی انجام داده است که از جمله آنها تولید اولین ساعت مچی با تغییر تاریخ اتوماتیک روی صفحه، اولین ساعت مچی با تغییر تاریخ و روز اتوماتیک روی صفحه، اولین ساعت مچی ضد آب تا عمق 100 متری،‌ اولین ساعت مچی که زمان دو منطقه را همزمان نشان می‌دهد، است. به علاوه رولکس اولین تولید‌کننده ساعتی بود که مجوز نصب کرنومتر برای ساعت‌های مچی را دریافت کرد.
vivannews.com

هیچ نظری موجود نیست: