۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

فیلی که مانند انسان ها قادر به سخن گفتن است !


فیلی که قادر به سخن گفتن است ، توجه دانشمندان را جلب کرده است.
به نقل از رسانه های کره جنوبی ، این فیل بیست ساله به نام کوسیک که در باغ وحشی در کره جنوبی زندگی می کند، گواهی برای این ادعا است که فیل ها هرگز فراموش نمی کنند.
طبق گفته مسئولان نگهداری این فیل در پارک حیات وحش اِوِرلند در یونگ این، کوسین زبان را به خاطر می سپارد و قادر است حداقل هفت کلمه مانند سلام، بخواب یا خوب را به زبان کره ای ادا کند.
دانشمندانی مانند دکتر دنیل میچن از دانشگاه جِنا در المان قصد دارند در این باره تحقیقات بیشتری انجام دهند.
انها اکنون به باغ وحش امده اند تا دریابند این فیل بیست ساله چگونه سخن می گوید.دکتر دنیل میچن که محقق زیست شناس است می گوید تا انجایی که ما می دانیم کوسیک تنها فیل زنده ای است که می تواند سخن بگوید.
البته فیلهای دیگری وجود دارند که قادرند از صدای کامیون یا دیگر فیل ها تقلید کنند. دانشمندان معتقدند که از طریق کوسیک می توانند اثبات کنند که فیلها قادر به یادگیری زبان هستند، هر چند به نظر می رسد که این فیل قادر به درک معانی کلمه هایی که ادا می کند، نیست. کیم یونگ کاپ، مسئول مراقبت از کوسیک می گوید تلفظ این حیوان از زمانی که برای اولین بار کلمه ها را در سال دو هزار و شش میلادی بیان کرد، به مراتب بهتر شده است.
کیم می گوید اوایل، این فیل فقط صداهای ساده را تولید می کرد و نمی توانست کلمه خاصی را بگوید.
با وجود این، با گذر زمان او توانست برخی کلمه ها را با دقت ادا کند.
برای بازدیدکنندگان باغ وحش، کوسیک از جنبه های گوناگونی جذابیت دارد و این فیل می تواند زمینه تحقیقات بیشتر دانشمندان را در عرصه زبان شناسی فراهم کند.
/خبرگزاری خبرنگاران آزاد ایران ( ریفنا )

هیچ نظری موجود نیست: