۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

رقابت گوگل پلاس با توییتر و فیس ‌بوک داغ‌ تر می‌شود


"بردلی هورویتز"، معاون رئیس بخش محصولات شرکت گوگل با استفاده از توئیتر خود از کاربرانی که بیش از ۱۰۰ هزار نفر توییت‌های آنها را تعقیب می‌کنند و در گوگل پلاس هم عضو هستند خواست که در یک طرح آزمایشی در گوگل پلاس شرکت کنند.
این طرح، نسخه آزمایشی قابلیت جدید گوگل پلاس یعنی فهرست کاربران پیشنهادی است که بسیار شبیه قابلیت توییتر برای توصیه افراد یا برندهای مشهور و خاص به کاربران است.
گوگل پلاس جمعه گذشته برای نخستین بار فهرست افراد و برندهای پیشنهادی را روی صفحه رسمی Google Started راه‌ اندازی کرد.
این انتخاب‌ها به دسته‌های مختلفی از جمله سرگرمی، اخبار، موسیقی، عکاسی، سیاست، ورزش و فناوری تقسیم‌بندی شده است.
گوگل از میان تمام دسته‌ها، انتخاب‌های برتر را فهرست کرده است.
کاربران می‌توانند افراد مشهور و سایر چهره‌های شناخته شده و محبوب را به‌طور مستقیم از این صفحه به پروفایل خود و نیز به حلقه‌های خود اضافه کنند.
اما هنوز به نظر نمی‌رسد که کاربران علاوه بر تقسیم‌بندی افراد در حلقه‌های مختلف، توانایی ایجاد فهرست‌های متعلق به خود را نیز داشته باشند.
توئیتر توانایی خلق فهرست‌های سفارشی از افراد و برندهای مشهور را در سال ۲۰۱۰ برای کاربران خود فراهم کرد، اما از این قابلیت استقبال زیادی نشد.
واکنش‌های اولیه به فهرست کاربران پیشنهادی گوگل هم این است که این قابلیت شباهت بسیاری به برنامه پیشنهادی توئیتر دارد و بسیاری از این افراد موجود در فهرست به دلیل شهرتشان انتخاب می‌شوند و این موضوع با کیفیت پست‌ها ارتباط چندانی ندارد.
هر چند گوگل نیز فعلا بیش از کیفیت برای شهرت افراد ارزش قائل است، اما گفته می‌شود در تلاش است تا به سمتی حرکت کند که کیفیت پست‌های منتشر شده اهمیت بیشتری یابد.
همچنین گوگل به تازگی توانایی مشاهده کلیپ‌های ویدویی یوتیوپ با دوستان را در شبکه اجتماعی گوگل پلاس از طریق قابلیت Hangouts فراهم کرده است، زمانی که شما وارد اکانت گوگل پلاس خود می‌شوید لینکی برای محیط Hangouts گوگل پلاس در زیر ویدئوهای صفحه یوتیوپ ظاهر می‌شود.
این قابلیت جدید شبکه اجتماعی گوگل پلاس شبیه به قابلیت Xbox Live شرکت مایکروسافت است که به کاربران خود امکان می‌دهد به همراه دوستان خود یک فیلم را تماشا کنند و هنگام تماشا با یکدیگر چت کنند.
/ایتنا

هیچ نظری موجود نیست: