۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

چین،عروس وارد می کند !


كشور چین با بحران عجیب كمبود زنان آماده به ازدواج مواجه شده است.

در واقع از آنجا كه آمار زاد و ولد نوزاد دختر در چین از نوزاد پسر كمتر است، میلیون‌ها مرد چینی آماده به ازدواج شانس كمی برای پیدا كردن همسر دارند چون جمعیت زنان به مراتب كمتر است.
شرایطی كه امروز در چین به وجود آمده نتیجه گرایش‌های فرهنگی سنتی این كشور و سیاست تك فرزندی است.
در چین هم مثل بسیاری از كشورهای شرقی برای تداوم نام خانواده، داشتن فرزند ذكور شرط لازم و كافی است.
سیاست تك فرزندی از یك طرف و این ایده كه اگر قرار است هر خانواده یك فرزند داشته باشد، پسر بهترین گزینه است تعادل جمعیت این كشور را كاملا بر هم زده است.
در حال حاضر در چین به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر، ۱۲۰ نوزاد پسر متولد می‌شود و همین است كه در بسیاری مناطق مردان مجرد چینی با «كمبود عروس» مواجه هستند.
این به معنای آن است كه تا سال ۲۰۲۰ نزدیك به ۲۴ میلیون مرد نمی‌توانند همسری برای خود پیدا كنند اما مدتی است كه یك راه حل موقت برای حل این مشكل پیدا شده است.
"برمه" نه تنها یكی از كشورهایی است كه در سركوب مردمش شهرت جهانی دارد بلكه به فقر و كمبود دائمی غذا هم مشهور است. به همین دلیل برای قاچاقچیان انسان تطمیع و فریب دختران جوان برمه برای اینكه به خارج از كشور بروند و به همسری مردان چینی دربیایند، كار دشواری نیست.
به زبان ساده‌تر، دختران برمه به عنوان عروس به چینی‌ها فروخته می‌شوند.
كشور " برمه" با آن رژیم دیكتاتوری نظامی و فرقه بودای مشهور، حالا یكی از تامین‌كنندگان اصلی صادرات عروس به چین است. معمولا قاچاقچی‌ها مبلغی حدود ۵۵۰ تا ۳۵۰۰ یورو به خانواده‌ها در ازای خرید این عروس‌های صادراتی پرداخت می‌كنند.
اما برای بسیاری از این زنان برمه‌ای، عروس چینی‌ها‌ شدن پایان خوشی ندارد.
در عوض زندگی آنها مثل سابق پر از بدبختی و بدرفتاری از طرف همسر و خانواده‌اش است.
در بدترین حالت، خیلی‌ها برگردانده می‌شوند یا خودكشی می‌كنند.
نقل از : تهران امروز

هیچ نظری موجود نیست: