۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

فروش اتومبیل های «مازراتی» و «فراری» به زودی در ایران !





خبر کوتاه بود: «عرضه مازراتی به زودی در بازار ایران».
برای کسب اطلاعات بیشتر هیچ کس را بهتر از بهرام قیصرزاده نیافتم.
او که قبلاً مدیرعامل شرکت معین‌‌موتور یا همان عرضه‌کننده رسمی خودروهای پورشه در ایران بود مدتی است از «معین‌موتور» جدا شده و امروز با عنوان مدیرعامل شرکت مازراتی ایران بار دیگر به دنیای عرضه رسمی خودروهای سوپراسپرت در کشور برگشته است.
بهرام قیصرزاده همچنین مدیریت شرکت «آرتاتاک موتور» را نیز بر عهده دارد.
این شرکت، همان شرکتی است که توانست پس از مذاکرات طولانی با کمپانی ایتالیایی مازراتی، نخستین بار نمایندگی رسمی آن را دریافت کند.
قیصرزاده که اخیراً نمایندگی مازراتی در ایران را به دست آورده این روزها به دنبال انجام اقدامات قانونی و گرفتن مجوزهای لازم برای واردات رسمی این خودروها است.
مازراتی‌هایی که پلاک ملی می‌شوند و خدمات پس از فروش دریافت می‌کنند. جزئیات این رویداد قریب‌الوقوع را در گفت‌وگو با قیصرزاده از زبان خودش برایتان آورده‌ایم.

آقای قیصرزاده! شنیده‌ایم که طی یکسال اخیر برخی از تجار ایرانی به دنبال اخذ نمایندگی از مازراتی بودند،‌ با توجه به اینکه شما نیز همین هدف را دنبال می‌کردید. لطفاً بفرمایید آیا اکنون این رقابت برای کسب نمایندگی به پایان رسیده یا همچنان ادامه دارد؟
همان‌طور که گفتید در کنار ما چند گروه دیگر نیز به دنبال گرفتن نمایندگی از مازراتی بودند. جلسات متعددی با ایتالیایی‌ها صورت گرفت و رفت‌وآمدهایی از سوی کارشناسان شرکت مازراتی به کشور انجام شد و خوشبختانه این ما بودیم که از سوی شرکت مازراتی برای نمایندگی مورد تایید قرار گرفتیم.

آیا نمایندگی را از خود شرکت مادر مازراتی در ایتالیا دریافت کردید یا تاییدیه را از نماینده خاورمیانه مازراتی کسب کردید؟
قرارداد ما با خود مازراتی ایتالیا منعقد شده و مدیر اعتبارات مالی مازراتی که مسوول امضای قراردادهای بین‌المللی است به نمایندگی از هیات مدیره این شرکت با اختیار تام پای قرارداد ما را امضا کرد. این عضو هیات مدیره را اصطلاحاً در شرکت‌ها (CFO) می‌‌نامند.

واردات مازراتی‌ها به ایران عملاً در چه مرحله‌ای قرار دارد؟
ما هم‌اکنون در حال آماده کردن تمام زیرساخت‌های لازم نظیر تهیه مرکز فروش و خدمات پس از فروش هستیم و حتی در حال حاضر یک گروه آرشیتکت از ایتالیا به منظور دیزاین دفتر مرکزی به تهران آمده‌اند و برای واردات نخستین سری از مازراتی‌ها در مرحله اخذ مجوزها هستیم.

فکر می‌کنید چه زمانی شاهد تردد نخستین مازراتی پلاک شده در کشور باشیم؟
من تصور می‌کنم تا پاییز امسال نخستین مازراتی را در کشور پلاک کنیم.

کدام مدل‌های مازراتی را برای واردات در برنامه دارید؟
ببینید! فقط مازراتی «کواتروپورت» شامل سه مدل 2/4 لیتری (استاندارد پایه)، 7/4 لیتری S و 7/4 لیتری GTS می‌شود. همچنین چند مدل نیز گرند توریسمو وجود دارد که به غیر از مدل استاندارد که موتور آن 2/4 لیتری است موتور بقیه 7/4 لیتری هستند که شامل انواع اتومات و کروک می‌شوند. در این بین یک مدل گرند کابریو (کروک) نیز وجود دارد که آن هم موتور 7/4 لیتری دارد و از حدود 450 اسب‌بخار قدرت بهره می‌برد. ما قصد داریم تمام این مدل‌ها را به بازار ایران بیاوریم.

پیش‌بینی شما از قیمت مازراتی‌هایی که نام بردید در بازار ایران چقدر است و در بازار با چه خودروهایی رقابت خواهند کرد؟
واقعیت این است که هنوز قیمت تمام شده این مازراتی‌ها مشخص نشده بنابراین نمی‌توان فعلاً اظهارنظر دقیقی در این مورد کرد ولی به هر حال با توجه به رقبایی که وجود دارند می‌توان حدس زد که در چه رنج قیمتی قرار خواهند گرفت. ببینید! مازراتی‌ها با موتورهای 2/4 و 7/4 لیتری از حدود 300 اسب بخار تا حدود 450 اسب‌بخار قدرت دارند بنابراین در بازار ایران رقبایی همچون ب‌ام‌و سری هفت به همراه بنزهای کلاس S و پورشه‌های کاررا و پانامرا را در مقابل خود خواهند دید اما در عمل در برابر برخی از رقبای خود لوکس‌تر و آپشنال‌تر هستند.

آیا برای مازراتی‌ها ثبت‌نام می‌کنید یا به صورت فوری تحویل خواهید داد؟
مازراتی در تمام دنیا یک خودروی سفارشی است و بسیاری از بخش‌های داخلی آن دست‌ساز است یعنی نمایندگان مازراتی از زمان سفارش مشتری بین سه تا چهار ماه طول می‌کشد تا خودروی موردنظر را به مشتریانشان تحویل دهند. بنابراین در ایران هم این خودرو باید ثبت‌نام شود و فکر می‌کنم از زمان سفارش حدود چهار ماه طول بکشد تا تحویل مشتری ایرانی شود مگر اینکه در موارد محدود مشتری آنچه را که موجود است بپسندد و بخواهد فوری دریافت کند که در صورت موجود بودن خودرو تحویلش می‌شود.

پس امکان تحویل فوری نیز وجود دارد؟
بله! ولی این خودرو اساساً یک خودروی سفارشی است مثلاً رنگ‌بندی صندلی‌ها بستگی به نظر مشتری خواهد داشت بنابراین فکر نمی‌کنم مشتری نخواهد از این امکانات که حق مسلم اوست استفاده کند.

تا یکسال آینده روی واردات چند دستگاه مازراتی برنامه‌ریزی کرده‌اید؟
حدود ده‌ها دستگاه.

یکی از ابهاماتی که ممکن است بعد از شنیدن خبر واردات مازراتی در ذهن عموم به وجود آید این است که یک خودروی هشت سیلندر سوپراسپرت چگونه می‌تواند اجازه واردات داشته باشد؟ پاسخ شما به این ابهام چیست؟
این اشتباهی است که معمولاً می‌شود. ببینید! در قانون برای تعداد سیلندر و حجم موتور محدودیت چندانی وجود ندارد بلکه میزان مصرف سوخت ملاک است. به عنوان مثال خودروهایی که مصرف آنها زیر 12 لیتر در 100 کیلومتر است اجازه واردات دارند. به همین خاطر ما برای واردات مازراتی‌های مدل 2012 اقدام کرده‌ایم.

با این حساب می‌‌توان امیدوار بود که امکان واردات سایر سوپراسپرت‌ها هم وجود داشته باشد درست است؟
بله! به نکته خوبی اشاره کردید! در تمام دنیا فراری را خواهر مازراتی می‌دانند و به همین خاطر ما به فکر واردات فراری هم هستیم.

آقای قیصرزاده! آنچه که مشتریان چنین خودروهایی را در ایران نگران می‌کند بحث خدمات پس از فروش و تامین قطعات یا وجود تعمیرکاران متخصص است. شما چه تضمینی به این دسته از مشتریان می‌دهید؟
ما آمده‌ایم که بمانیم پس از هم‌اکنون در حال جذب نیروهای ماهر هستیم ما قصد داریم مکانیک‌هایمان را برای آموزش به ایتالیا بفرستیم. محصولات ما پنج سال گارانتی خواهد داشت و حتی مرکز خدمات پس از فروش مازراتی را می‌خواهیم در شمال شهر تهران راه‌اندازی کنیم. یعنی در شهر و در کنار مشتری.

ما تعمیر مازراتی در شهرهای دیگر را هم تضمین می‌کنیم و مشتریان مطمئن باشند که قبل از واردات اولین مازراتی، ما تعمیرگاه را تجهیز کرده و انبار آن را نیز با حجم معتنابهی از اقلام «تندمصرف» پر خواهیم کرد

منبع : دنیای‌خودرو

هیچ نظری موجود نیست: