ه‍.ش. ۱۳۹۰ شهریور ۲۳, چهارشنبه

غذاي سفر را کاملا پخته و يا کاملا خام به همراه خود ببريد !





يک متخصص تغذيه توصيه کرد که غذاهاي سفر را يا کاملا خام يا کاملا پخته همراه خود ببريد،
چون ميکروب‌ها در غذاهاي نيم پز بخوبي رشد مي‌کنند، واين در حالي است که ميکروب‌ها در غذاهاي کاملا پخته از بين مي‌روند.
«مسعود کيمياگر» در گفت‌و‌گویی با اشاره به ضرورت نگهداري مواد غذايي در محيط خشک و خنک، گفت:
ميکروب‌ها در محيط مرطوب بخوبي رشد مي‌کنند، بنابراين اگر خانواده‌ها قصد مصرف ساندويچ در سفر را دارند،
بايد مواد غذايي را از ابتداي سفر، لاي نان قرار ندهند،
بلکه لازم است ظرف نان و مواد غذايي ديگر مانند گوجه، کاهو، کتلت يا کوکو را جدا کنند.
اين متخصص تغذيه درباره راه‌هاي خنک نگه داشتن مواد غذايي در سفر‌ها تصريح کرد:
مي‌توان از فلاسک‌هاي اسفنجي براي خنک نگه داشتن مواد غذايي استفاده کرد،
يا در يک نايلون بزرگ‌تر قالب‌هاي يخ و در نايلوني کوچک‌تر، مواد غذايي را قرار داد،
اين کار باعث مي‌شود که مواد غذايي تا چند ساعت خنک باقي بماند.
«کيمياگر» با اشاره به تغذيه افرادي که به ارتفاعات سفر مي‌کنند، افزود:
اشتهاي افراد معمولا در ارتفاعات بيشتر مي‌شود. با وجود اين بايد در اين مناطق نيز در حد اعتدال غذا خورد،
از سوي ديگر آنان بايد پيش از رفتن به اين مناطق، به ميزان متوسطي مواد غذايي مصرف کنند،
چون خالي يا پربودن معده موجب حالت تهوع مي‌شود.
اين پزشک در باره مصرف ميوه در سفر خاطرنشان‌کرد:
معمولا افرادي که در زمان‌هاي ديگر ميوه به اندازه کافي مصرف نمي‌کنند، در مسافرت ميوه بيشتري مي‌خورند.
همين کار باعث مي‌شود که ويتامين‌هاي موجود در آن‌ها در کبد اين گونه افراد ذخيره و براي چند ماه قابل استفاده باشد.
او افزود: ميوه‌ها به طور متوسط داراي حدود ۶۰ کالري انرژي و ۱۵ گرم قند هستند،
بنابراين افرادي که بايد وزن و قند خود را در حد تعادل نگه دارند، لازم است به حد اعتدال از اين مواد غذايي استفاده کنند .
البته معمولن مي‌توان در طول روز حدود ۵ سهم ميوه که معادل نيم کيلو است را مصرف کرد.
گزارش لقمه / منبع : میراث آری




هیچ نظری موجود نیست: