۱۳۹۰ شهریور ۳۰, چهارشنبه

چوب حراج بر جواهرات اليزابت تيلور وعکسهای دیدنی از چند قطعه از جواهراتش


مجموعه اي از جواهرات اليزابت تيلور در ماه دسامبر امسال در يك حراجي به فروش خواهد رسيد. حلقه الماس ۳۳.۱۹ قيراطي اين

بازيگر كه هديه پنجمين همسرش، ريچارد برتون، بود، در ميان ۲۶۹ قطعه اين مجموعه به چشم مي خورد.

انتظار مي رود اين قطعه بين ۲ و نيم ميليون تا ۳ و نيم ميليون دلار به فروش برسد.

در اين مجموعه چند حلقه ديگر هم هست. دو حلقه ازدواج كه ريچارد برتون براي ازدواج اليزابت تيلور در سال هاي ۱۹۶۴ و ۱۹۷۵ به او هديه داد (حلقه هاي سمت چپ) و سه حلقه الماس كه او پس از پيروزي بر همسرش در مسابقه پنگ پنگ جايزه گرفت (وسط) و حلقه الماسي كه ريچارد برتون در سال ۱۹۶۸ به عنوان كادوي كريسمس در جوراب بابانوئل گذاشت.

اين قطعه پيش از اين بخشي از جواهرات سلطنتي اسپانيا بوده است. برتون آن را در يك حراجي در سال ۱۹۶۹ خريد و اليزابت تيلور بعدا آن را به كارتيه سپرد تا با مرواريدها و ياقوتهاي تازه، دوباره طراحيش كند. اليزابت تيلور آن را "بي نقص ترين گردنبند مرواريد جهان" مي دانست.

ياقوت كبود۵۲.۷۲ قيراطي هديه اي از ريچارد برتون براي چهلمين سالگرد تولد اليزابت تيلور در سال ۱۹۷۲.

مايك تاد، تهيه كننده سينما و همسر سوم اليزابت تيلور، اين قطعه ياقوت كارتيه را در سال ۱۹۵۷، يك سال پيش از مرگش براي او خريد. اليزابت تيلور زماني تعريف مي كرد كه وقتي اين گردنبند را به گردن انداخته، چون آينه اي در دسترسش نبوده، عكس خودش را در آب استخر تماشا كرده است.

گل سينه‌ سمت چپ را كه به شب ايگوانا معروف است، ريچارد برتون در شب اكران فيلم شب ايگوانا با بازي اليزابت تيلور در سال ۱۹۶۴ به او هديه داد.گل سينه سمت راستي، زماني متعلق به دوشس ويندزور بود. اليزابت تيلور اين گل سينه سه پر را در يك حراجي در سال ۱۹۸۷ پس از مرگ دوشس خريد.

يك مجموعه زمرد از بولگاري و يك "آينه كلئوپاترايي" بخشي از جواهراتي است كه اليزابت تيلور در سفرهاي متعددش به رم هنگام ساخت فيلم تاريخي كلئوپاترا خريد. مجموعه اي از اين جواهرات در يك تور جهاني سه ماهه كه از پانزدهم سپتامبر آغاز مي شود به نمايش در مي آيد. پس از آن، در روز سيزدهم دسامبر، اين قطعه ها در حراجي كريستي، چوب حراج خواهند خورد.

zananeiran.us.to

هیچ نظری موجود نیست: