۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

گران ترین اتومبیل دنیا دیوانه تان می کند!


کمپانی مرسدس بنز تعدادی از مهندسان حرفه ای خود را بسیج کرد تا با حمایت شرکت المانی تایرسازی فولدا, این کوپه 8 ملیون دلاری قدرتمند را تولید کند.
این خودرو از یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری با دو توربو شارژر استفاده می کند که قادر است 700 اسب بخار قدرت تولید کند.
در این خودرو از لاستیک های مخصوص ساخت فولدا لستفاده شده است.
با این خودرو می باخ نشان داد که می تواند خودروهایی ویژه برای جلب توجه خریداران تولید نماید.
متخصصان می گویند این خودرو برای رقابت با رولز رویس 100EX ساخته شده است.
در ساخت این خودرو 10 تیم از مهندسان کارازموده همکاری داشته اند.
طرح خارجی این خودرو توسط یک گروه 4 نفره از دانش اموزان مدرسه طراحی «فورزهیم» در آلمان شکل گرفته تا تداعی کنندة یکی از مدل های قدیمی و مشهور می باخ یعنی SW38 باشد, خودرویی که در سال 1939 با همکاری شرکت فولدا برای آزمایش لاستیک های آن شرکت در سرعت های بالا ساخته شد اما متاسفانه در جنگ جهانی دوم از بین رفت.
وجود همین مساله در کتاب خاطرات شرکت فولدا که مالک شرکت گودیر نیز می باشد,باعث شد تا مرسدس این امکان را پیدا کند که خودرویی مشابه ان را بسلزد.


شاسی تغییر یافته این کوپه کلاسیک بر پایه شاسی می باخ 57 می باشد و توسط شرکت استولا در ایتالیا ساخته شده است. ا
ین خودرو با 589 سانتیمتر طول, 214.8 سانتیمتر پهنا و 140 سانتیمتر ارتفاع, از می باخ 57 بزرگتر می باشد.
توجه دقیق به ایرودینامیک, برای لین خودرو ضریب کشش قابل توجه 28 / 0 را به ارمغان آورده است.
بنا به درخواست آقای برند هافمن مدیر شرکت فولدا اندازه های این خودرو هم اندازه خودروی SW38 انتخاب شد تا تداعی کننده آن مدل باشد.
بعضی از اجزای داخل این خودرو مانند داشبورد آن از خودروی می باخ 57S گرفته شده است تا همراه با اجزای خودروهای مسابقه ای مانند صندلی های سفت و کمربندهایی با 4 نقطه اتصال تداعی کننده یک خودروی لوکس اسپرت باشد.
فضای پشت صندلی ها نیز برای باک بنزین و حمل بار در نظر گرفته شده است.


برای خلق این موتور قدرتمند, بر روی موتور تقویت شده 57S AMG کار شد تا این موتور 12 سیلندر توین توربو که از 3 سوپاپ برای هر سیلندر برخوردار است بتواند 700 اسب بخار قدرت در 5000 دور در دقیقه تولید نماید. این در حالی است که این موتور 752 پوند-فوت نیروی تورک تنها در 2500 دور در دقیقه ایجاد می نماید. در این خودرو از یک جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک و تایرهای 23 اینچی جدید فولدا از سری تایرهای Carat Exelero استفاده شده است.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودروی 2660 کیلویی 4/4 ثانیه است یعنی 5/0 ثانیه بهتر از شتاب 57S . بالاترین سرعت این خودرو که در پیست ناردو ایتالیا توسط راننده آلمانی آقای کلاوس لودویگ بدست آمد, 351 کیلومتر در ساعت است


منبع : گروه اینترنتی ساره

هیچ نظری موجود نیست: