۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

اينترنت ماهواره اي چيست ؟




همانطــور که مي دانيم حجم اطلاعات دريافتي (Recieve) در ارتباطات اينتـــرنتي همواره چندين برابر بيش از اطلاعات ارســـالي (Send) مي باشد، تکيه بر همين واقعيت است که سرويس دهندگان اينترنت نيز به طرق مختلف سعي بر اضافه کردن پهناي باند دريافت خود داشته باشند.
به زبان ساده تر دريافت اطلاعات در خطوط يک طرفه از طرِيق Satellite تامين مي گردد لذا با توجه به ســـرعت بسيار بالاي دريافت اطلاعات ، شما قادر به استفاده از اينترنت پـــر سرعت ، ده ها برابر سريعتـــر از خطوط Dial up خواهيد بود.

دريافت اطلاعات از اين طريق به سرويس هاي IP Base و Proxy Base تقسيم شده که نوع اول بيشتر براي سرويس دهندگان اينترنت ،ISP ها، موسسات و ادارات استفاده مي شود.

از جـمله سرويس هايي که اخيـرا طرفـداران زيادي پيدا کـرده سروِيس هاي Proxy Base مي باشـــد.

در اين سرويس ها که به صـورت ماهيانه عرضه مي شوند شما ميتوانيد ميزان مشخصي دانلود داشته باشيد (مثلا 300 مگابايت ، 500 مگا بايت 800 مگابايت و ... يا حتي نامحدود) از مزاياي منحصر به فرد سرويس هاي اينترنت يک طرفه دانلود رايگان مي باشد بدين معني که شما قادر خواهيد بود بدون اتصال به اينترنت و بدون محدوديت حجمي نرم افزار ، Game و ... دانلود کنيد.

انواع روش هاي ديتاي ماهواره اي:

اينترنت آفلاين

در سراسر دنيا افراد مختلف از اينترنت ماهواره اي آنلاين در حال استفاده هستند و در حال دانلود فايلهاي مختلف هستند و ماهواره براي آنها فايلها را ارسال ميکند تا دريافت کنند.

در اين روش شما هم مي توانيد از فرصت استفاده کنيد و فايل هايي که آنها در حال دريافت هستند را دريافت کنيد.

براي اينکار شما احتياج به سخت افزار اينترنت آنلاين يکطرفه داريد و براي دانلود هيچ هزينه اي پرداخت نمي کنيد.

اينترنت يکطرفه

اين روش به اين دليل يکطرفه ناميده مي شود که شما از طريق ديش خود فقط دريافت اطلاعات داريد و ارسال اطلاعات شما از طريق خط تلفن يا ADSL و يا ... انجام مي شود.

در اين روش شما علاوه بر خريد تجهيزات اينترنت يکطرفه بايد ماهيانه هزينه اي به شرکت تهيه کننده اينترنت ماهواره اي بپردازيد که بسته به سرويس شما اين هزينه ها متغيير مي باشد.

اينترنت دو طرفه

در اين نوع از اينترنت ماهواره اي دريافت و ارسال اطلاعات از طريق ديش انجام مي شود به اين صورت که اطلاعات شما از طريق LNB مخصوص دريافت مي شود و اطلاعات شما از طريق دستگاهي به نام Transmiter به ماهواره ارسال مي شود در اين روش قيمت تجهيزات سخت افزاري و نيز هزينه هاي ماهيانه نسبت به روش اول بسيار گران تر است.

براي دريافت اينترنت يک طرفه از طريق ماهواره شما علاوه بر داشتن DVB Card نياز به ديش و ال ان بي داريد.

DVB چيست؟

واژه DVB مخفف عبارت Digital Video Broadcasting و يا پخش ويدئوي ديجيتال مي باشد. DVB روشي براي ارسال همزمان چندين کانال صوتي و تصويري، اطلاعات مشترک و مربوط به نام کانال ها و Teletext ، EPG و ... مي باشد. در حقيقت استاندارد DVB شامل زير مجموعه هايي است که هر کدام براي منظوري خاص بکار مي روند،

اين زير مجموعه ها شامل موارد زير مي شوند:

DVB-S مخفف DVB-Satellite مي باشد، و براي ارسال ديجيتال اطلاعات رسانه اي از طريق ماهواره استفاده مي شود.

DVB-C مخفف DVB-Cable مي باشد، و استانداردي براي ارسال ديجيتال اطلاعات رسانه اي از طريق کابل براي تلويزيونهاي ديجيتال کاربرد دارد.

DVB-T مخفف DVB-Terrestrial مي باشد، و براي ارسال اطلاعات رسانه اي ديجيتال از طريق آنتن هاي زميني براي تلويزيون هاي ديجيتال کابرد دارد.

DVB-SI مخفف DVB-Service Information مي باشد، و کاربرد آن در ارسال ديجيتال اطلاعات رسانه اي وابسته به نوع سرويس مي باشد.

DVB-CI مخفف DVB-Common Interface conditional access مي باشد. از اين استاندارد براي ارسال اطلاعات مربوط به سرويس هاي کد شده و کارتي ويژه استفاده مي شود.

www.irkhabar.ir

هیچ نظری موجود نیست: