۱۳۹۰ شهریور ۱, سه‌شنبه

نگاهی به زندگی نامه خانواده قذافی و تصاویرشان









معمر قذافی در سال ۱۹۴۸ همزمان با استقلال لیبی از ایتالیا در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات وارد ارتش این کشور شد.
قذافی پس از یک کودتای بدون خونریزی بر مسند قدرت نشست. از آن زمان ۴ دهه گذشته است. دیدگاه های سیاسی او در کتابی به عنوان کتاب سبز منتشر شده است. وی از جمال عبدالناصر تاثیر پذیرفته است. وی به دلیل شیوه لباس پوشیدن و استفاده از محافظان زن نیز توجه خبرنگاران را به خود جلب می کرد.
معمر قذافی از ماجرای فلسطین همانند دیگر حاکمان هم عصرش برای جلب محبوبیت استفاده می کرد. صدام حسین، علی عبدالله صالح و حسنی مبارک نیز چنین سیاستی داشتند.
ترور یکی از راه های دستیابی قذافی به اهداف سیاسی اش بود. وی همچنین موسی صدر روحانی اهل لبنان را ربود و تمام مدارک در این مورد را انکار کرد. انفجار یک هواپیمای مسافربری انگلیس و پرونده آن موسوم به لاکربی اوج این ترورها بود. دستیابی لیبی به تجهیزات هسته ای با کمک کره شمالی و پاکستان، موجب تحریم های اقتصادی و حمله نظامی آمریکا به طرابلس شد. قذافی وادار به تحویل تجهیزات اتمی به آمریکا شد. پس از آن آمریکا به لیبی روی خوش نشان داد و این کشور یکی از عرضه کنندگان نفت به غرب شد.
با وجود سرمایه گذاری های غرب و درآمدهای نفتی، مردم لیبی همچنان در فقر به سر می بردند. در همین حال نیز فرزندان قذافی این سرمایه ها را صرف خوشگذرانی های خود می کردند.
قذافی دو بار ازدواج کرد. ازدواج اول او با یک معلم بود و ثمره آن پسری به نام محمد . ازدواج آنان پس از ۶ ماه به پایان رسید. وی از ازداواج دوم خود صاحب هفت فرزند شد. وی همچنین دختر و پسری را نیز به فرزند خواندگی خود پذیرفت. دختر خوانده قذافی در حمله آمریکا در سال ۱۹۸۶ به طرابلس کشته شد. پسرخوانده او میلاد پدرش را در حادثه بمباران سال ۱۹۸۶ طرابلس نجات داد.
محمد قذافى از نخستین همسر قذافی، رییس کمیته المپیک در طرابلس و مدیر عامل پست و مخابرات است. مسئوليت اداره تلفن هاى همراه و ارتباطات ماهواره اى با اوست.
سيف الاسلام قذافى در مدرسه اقتصاد لندن تحصیل کرده و مدرک دکترا گرفته است. وی طرفدار آزادسازى اقتصاد ليبى است. از سیف الاسلام به عنوان چهره مدرن لیبی نام برده شده است. او گفته است علاقه ای به جانشینی پدرش ندارد.
ساعدى قذافى برای مدتی در یکی از تیمهای لیگ برتر اروپا فوتبال بازی می کرد. او هم اکنون رییس فدراسیون ملی فوتبال لیبی است.
معتصم بالله قذافى سرهنگ دوم ارتش ليبى، مشاور امنيت ملى پدرش است و فرمانده یک واحد ارتش است.
هانيبال قذافى مسئوليت انتقال نفت ليبى را در دست داشت و برای شركت ملى حمل و نقل دريايى ليبى كار مى كرد.
سيف العرب قذافى در آلمان تحصیل کرده اما در مورد او اطلاعات چندانی در دست نیست.
خميس قذافى گفته می شود فرماندهى سركوب معترضان با او بوده است.
عايشه قذافى تنها فرزند دختر قذافی است. وی یکی از مشاوران حقوقى گروه وكلاى مدافع صدام، رهبر سابق عراق بود.
ميلاد قذافى پسرخوانده قذافی و ناجی جان پدر در حمله سال ۸۶ آمریکا به طرابلس است.
و اکنون این پرونده در حال پایان و شاید گشایش بخشی جدیدی است که می تواند با محاکمه وی و فرزندانش در دادگاه بین المللی لاهه همراه باشد. اما بی تردید ناگفته های بسیاری از دخالت های او با امور داخلی کشورهای جهان منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: