۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

چگونه بدون عطر و اسپري بوي خوب بدهيم ؟





براي تمام انسانها اهميت دارد كه بدنشان بوي خوبي بدهد بويژه زماني كه يك قرار ملاقات مهم يا سرنوشت ساز دارند و به همين خاطر بسياري از آنها هزينه‌هاي زيادي صرف تهيه عطر و اسپري مناسب مي‌كنند تا اين نيازشان تامين شود.
دئودورانت‌ها و اسپري‌ها مي‌توانند تا حدودي مشكل بوي نامطبوع بدن را حل كنند اما در اين مقاله به ۵ عادت طبيعي و سالم اشاره شده است كه انجام آنها مي‌تواند به شما كمك كند تا به طور معمول و طبيعي بدنتان بوي خوب بگيرد. به گزارش سايت اينترنتي ارگانيك در اين مقاله آمده است:

۱-‌ با تمرينات يوگاي گرم، خود را از بوي نامطبوع بدن خلاص كنيد.
كارشناسان تاكيد دارند كه تعريق براي بدن مفيد و ضروري است چون مواد سمي را دفع مي‌كند بنابراين به جاي استفاده از محصولات دئودورانت حاوي مواد شيميايي سمي و فلزات سنگين مثل آلومينيوم كه براي بدن مضر هستند و مانع از فرآيند طبيعي تعريق مي‌شوند بهتر است انجام تمرينات يوگاي گرم را در دستور كار روزانه خود قرار دهيد تا به طور منظم در طول اين تمرينات عرق كنيد و پس از دوش گرفتن در باقي ساعات روز از بوي نامطبوع عرق خلاص شويد.

۲- برخي از روزها را بدون گوشت قرمز سپري كنيد.
يكي از عواملي كه موجب بروز بوي نامطبوع بدن مي‌شود مصرف گوشت قرمز است.
گوشت قرمز پس از هضم شدن مواد سمي خاصي را از طريق روده بزرگ به داخل جريان خون آزاد مي‌كند و به همين خاطر اگر هر روز و مداوم از اين پروتئين استفاده شود به تشديد بوي بد بدن كمك مي‌كند
لذا توصيه مي‌شود كه برخي از روزها از خوردن گوشت قرمز امتناع كنيد.

۳- يك رژيم غذايي گياهي در واقع يك خوشبوكننده طبيعي است.
هرچه مقدار مواد گياهي موجود در رژيم غذايي روزانه بيشتر باشد به دليل اينكه گياهان تركيبات پاك كننده‌اي مثل كلروفيل و فيتوريزمغذي‌ها دارند، بدن خوشبوتر مي‌شود
چون اين تركيبات بدن را از داخل تميز و پاكسازي مي‌كنند.
گياهان معطر مثل نعنا و رزماري از اين نظر بسيار مفيد و كاربردي هستند.

۴- سير و پياز از عوامل تشديد كننده بوي نامطبوع بدن هستند.
اين دو گياه خوراكي با وجود مفيد بودن اما متاسفانه بوي شديدي دارند كه حتي تا چند روز بعد از مصرف مي‌توانند در ايجاد بوي شديد بدن تاثير داشته باشند.
سير و پياز گازهاي سولفوري توليد مي‌كنند كه پس از جذب اين گاز وارد جريان خون شده و از طريق ريه‌ها و منفذهاي پوستي آزاد مي‌شوند.

۵- از مصرف الكل بپرهيزيد.
ترديد نكنيد كه مصرف نوشابه‌هاي الكل موجب توليد بوي نامطبوع از بدن مي‌شود و همچنين بوي بد دهان را نيز تشديد مي‌كند.

گزارش سايت اينترنتي ارگانيك /

هیچ نظری موجود نیست: