۱۳۹۰ مرداد ۱۹, چهارشنبه

در امان بودن از بیماری های قلبی با خوردن زردآلو


یک کارشناس تغذیه گفت: مصرف زرد آلو در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، عصبی و کم خونی موثر است.

شهلا جودت با بیان این مطلب افزود:

زرد آلو حاوی ویتامین های E،C و آهن است و مواد مغذی موجود در آن از چشم محافظت و فیبر موجود در آن با بیماری ها مبارزه می کنند.

کارشناس تغذیه ادامه داد:

زرد آلوهایی که رنگ نارنجی تیره دارند، حاوی بتاکاروتن بیشتری است و بتا کاروتن باعث کاهش خطربروز بیماری های قلبی، سکته، آب مروارید و بعضی سرطان ها می شود.

وی زرد آلو را میوه مفیدی برای سلامت قلب معرفی کرد و اظهارداشت:

بتا کاروتن موجود در زرد آلو در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که درحفظ بینایی چشم موثر است و به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، جلوی تخریب سلول ها را می گیرد.

جودت تصریح کرد:

اسید سالیسیلیک موجود در زرد آلو نیزضد باکتری و عفونت است و همچنین مصرف این میوه پرخاصیت در حفظ قند و کاهش کلسترول خون موثر است.

وی عنوان کرد:

فیبر موجود در زرد آلو از بروز یبوست و بیماری های روده ای پیشگیری می کند و زرد آلو رسیده به علت دارا بودن ویتامین های گروه B در درمان بیماری های عصبی، روحی، بی خوابی، خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

به گفته این کارشناس :

میوه و هسته شیرین زرد آلو به دلیل دارا بودن ویتامین C در تقویت بدن، رفع اختلال رشد کودکان، جلوگیری ازخونریزی لثه، درمان درد مفاصل و روماتیسم مفید است.

جودت با بیان این که در هر ۱۰۰گرم زرد آلو ،۲۷۰کیلو کالری انرژی ایجاد می کند گفت:

در یک ۱۰۰گرم زرد آلو۱۴میلی گرم کلسیم ، ۱۹ میلی گرم فسفر ، ۲۹۴ پتاسیم ، ۲۷۰۰واحد ویتامین A و یک گرم پروتئین و۱۰ میلی گرم ویتامین C وجود دارد.

وی افزود: زرد آلوی نارس، دیر هضم و نفاخ است برای افرادی که معده ضعیف و حساس دارند مناسب نیست.

funitarin.com

هیچ نظری موجود نیست: