۱۳۹۰ تیر ۷, سه‌شنبه

نكته های كاربردي درباره خواص عسل !


1 - عسل علاوه بر خواص خوراكي كه دارد به‌صورت موضعي نيز شفابخش است.
بسياري از درمانگران طب مكمل استفاده از خمير تهيه شده از عسل و دارچين را براي كاهش و تسكين ورم و دردهاي مفصلي مؤثر مي‌دانند.

2 - به توصيه درمانگران طب سنتي ايران مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوري عسل در وعده صبحانه در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا در فصل‌هاي سرد سال كمك مي‌كند.

3 - مصرف روزانه عسل در وعده صبحانه به كاهش ميزان كلسترول خون و همين‌طور تنظيم عملكرد دستگاه تنفسي و مجاري آن كمك مي‌كند.

4 - عسل علاوه بر افزايش ميزان ايمني و مقاومت مي‌تواند با بهبود عملكرد گلبول‌هاي سفيد خون سيستم دفاعي بدن را براي مبارزه با ويروس‌ها و باكتري‌ها تقويت كند.

5 - متخصصان و درمانگران چيني نوشيدن چاي عسل و دارچين را يكي از بهترين راه حل‌ها براي پيشگيري از پيري سلول‌ها و بافت‌هاي بدن مي‌دانند.
آن‌ها معتقدند كه اين چاي موجب افزايش طول عمر انسان مي‌شود.

6 - امروزه بسياري از متخصصان طب كنوني به‌ويژه افرادي كه در حوزه پوست و درمان سوختگي‌ها فعاليت مي‌كنند به خواص درماني و موثر عسل در بهبود زخم‌هاي سوختگي ايمان دارند.

7 - به اعتقاد درمانگران مكتب طب آيورودا نوشيدن روزانه يك فنجان آب، يك قاشق غذاخوري عسل و يك قاشق مربا خوري دارچين به‌صورت ناشتا به كاهش وزن و افزايش متابوليسم و سوخت و ساز بدن كمك مي‌كند.

هیچ نظری موجود نیست: