۱۳۹۰ خرداد ۱۵, یکشنبه

تعداد کاربران بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا موسوم به "فیس بوک" به 700 میلیون نفر رسید.


به گزارش سایت Social bakers که در زمینه آمار و اخبار شبکه های اجتماعی و بویژه فیس بوک فعالیت می کند، با رشد جهشی کاربران فیس بوک بویژه در برزیل، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی از مرز 700 میلیون گذشت.

بیشترین میزان رشد کاربران در شبکه اجتماعی فیس بوک را بعد از برزیل کشورهای اندونزی، فیلیپین، مکزیک و آرژانتین داشته اند.

فیس بوک از فوریه سال 2004 که در دانشگاه هارواد توسط "مارک زوکربرگ" و دوستانش طراحی شد تاکنون موفق ترین شبکه اجتماعی دنیا بوده است.

بیشترین کاربران فیس بوک به ترتیب در آمریکا با 150 میلیون کاربر، اندونزی با 38 میلیون کاربر، بریتانیا 30 میلیون، ترکیه 29 میلیون، هند با 27 میلیون، فرانسه 22 میلیون، ایتالیا 19 میلیون، کانادا 17 میلیون، فیلیپین 15 میلیون، اسپانیا 11 میلیون و مکزیک با 10 میلیون کاربر ده کشور دارای بیشترین کاربر اینترنتی در فیسبوک هستند و هر ماه بیش از 30 میلیارد مطلب در فیس بوک به اشتراک گذاشته میشود که این آمار شامل نظراتی که برای پست ها گذاشته می شود نیست.

با وجود اينكه این سایت آمریکایی است اما حدود 70 درصد کاربرانش خارج از آمریکا هستند و این سایت به بیش از هفتاد زبان دنیا قابل دسترسی است و 300 هزار نفر در توسعه زبان های خارجی آن مشارکت دارند.

از دیگر آمارهای جالب فیسبوک و تاثیر آن در زندگی روزمره مردم جهان این است که هر ماه بیش از سه میلیارد عکس در سایت آپلود می شود.

هر کابر فعال هر روز حدود 55 دقیقه در فیسبوک زمان سپری می کند.

هر کاربر 25 کامنت (نظر) برای مطالب اشتراک گذاشته کاربران می نویسد.

حدود 56 درصد کاربران فیس بوک زن و 44 درصد نیز مرد هستند.

www.hefa.ir

هیچ نظری موجود نیست: