۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

خرید و فروش پرندگان در بازار تهران





قرقی مادر به همراه جوجه هایش به مبلغ صد هزار تومان به فروش می رسد
گروه محیط طبیعی : کنجکاوی برای مشاهده پرندگان و حیوانات وحشی، گم شده انسانی است که خود را در دیوارهای شهر محبوس کرده است، همین موضوع باعث می شود عده ای سود جو حیوانات را زنده یا مرده از زیستگاه طبیعی شان جدا می کنند و به نمایش و فروش می گذارند. به علت فقدان فرهنگ طبیعت گردی همراه با حفاظت از محیط زیست، و دوری و نا آشنایی اغلب مردم با پارک های ملی و حیات وحش آنها، خرید و فروش حیوانات به جاذبه کاذبی تبدیل شده که نتیجه آن فروش انواع حیوانات و پرندگان در خیابان های تهران از مرغ مینا گرفته تا اتاق های تاریکی که مخفیانه توله پلنگ در آن معامله می شود.

در این راستا نه تنها برخورد با چنین متخلفانی برای جلوگیری از انقراض گونه ها ضروری است، بلکه آموزش، آگاهی رسانی و آشنایی مردم با طبیعت و اشاعه فرهنگ صحیح طبیعت گردی برای پر کردن فاصله بین انسان و محیط زیست امری ضروری است.

پنجشنبه هفته گذشته، یک قرقي مادر در دستان فروشنده و جوجه های آن که از آشیانه جدا شده و درون كارتن قرار گرفته بودند، براي فروش به مردم عرضه مي شدند، آن هم به اصطلاح در کنار گوش ما تهرانی ها مقابل بانك سپه در مکان پر رفت و آمدی مثل بازار تهران.

نکته درد آور صحنه ای است که هر بار كه مردم دستشان را به طرف منقارجوجه قرقی مي برند او به خيال اينكه مادر برايش غذا اورده دهان باز مي كند و در این میان جيغ و فرياد مادر به هوا بلند مي شود.

قیمت پیشنهادی این فروشنده برای قرقی ها صد هزار تومان است.

سبزپرس

هیچ نظری موجود نیست: